Home Επικαιρότητα Άτομα με ΔΕΠΥ εμπλέκονται συχνότερα σε τρακαρίσματα.
Άτομα με ΔΕΠΥ εμπλέκονται συχνότερα σε τρακαρίσματα.

Άτομα με ΔΕΠΥ εμπλέκονται συχνότερα σε τρακαρίσματα.

0

Σύμφωνα με δημοσίευμα του  περιοδικού παιδιατρικής «Pediatrics» από το Νοσοκομείο Παίδων της Φιλαδέλφειας, τα άτομα με ΔΕΠΥ παρουσιάζουν εντονότερα σημάδια επικίνδυνης οδήγησης. Η υπέρβαση ορίων ταχύτητας,η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή αλλων ουσιών, μη χρήση ζωνών ασφαλείας είναι μερικές από τις συμπεριφορές τους, ενώ εμπλέκονται συχνά σε τρακαρίσματα.

Η δρ. ‘Αλισον Ε. Κάρι, επικεφαλής μελέτης, διευθύντρια Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής στο Κέντρο Έρευνας και Πρόληψης Τραυματισμών στο Νοσοκομείο Παίδων της Φιλαδέλφειας και επίκουρη καθηγήτρια Παιδιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, υπογράμμισε ότι η λύση δεν είναι ούτε οι φαρμακευτικές αγωγές ούτε το να καθυστερούν τα άτομα με ΔΕΠΥ να πάρουν δίπλωμα, αλλά να διερευνηθούν οι λόγοι που οδηγούνται σε τροχαία και να γίνει προσπάθεια να αλλάξουν οι επικίνδυνες συμπεριφορές τους κατά την οδήγηση.

Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία από 14.936 νέους που νοσηλεύτηκαν στο Νοσοκομείο Παίδων της Φιλαδέλφειας στο Νιου Τζέρσι και είχαν πάρει δίπλωμα μεταξύ 2004 – 2014. Επίσης συνέλεξαν στοιχεία από την αστυνομία για τις παραβάσεις και τα τροχαία που έγιναν κατά την ίδια χρονική περίοδο. Εντόπισαν 1.769 νέους που είχαν διαγνωσθεί με ΔΕΠΥ και συνέκριναν αυτή την ομάδα με άτομα που δεν είχαν αντίστοιχη διάγνωση.

Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι, παρά το γεγονός ότι κατά τον πρώτο μήνα μετά την απόκτηση διπλώματος τα τροχαία ήταν γενικά αυξημένα, το ποσοστό ήταν 62% υψηλότερο για τα άτομα με ΔΕΠΥ, συγκριτικά με εκείνα χωρίς ΔΕΠΥ. Επίσης ο κίνδυνος τροχαίου ήταν 37% μεγαλύτερος για τα άτομα με ΔΕΠΥ ανεξαρτήτως ηλικίας μέσα στα τέσσερα πρώτα χρόνια μετά τη χορήγηση άδειας οδήγησης. Παράλληλα, το ποσοστό εμπλοκής σε τροχαία σχετικά με το αλκοόλ ήταν 109% υψηλότερο στα άτομα με ΔΕΠΥ.

Οι τροχαίες παραβιάσεις από άτομα με ΔΕΠΥ και ειδικότερα οι παραβιάσεις κατά την κίνηση του αυτοκινήτου ήταν επίσης αυξημένες κατά 37% και 27% αντίστοιχα κατά το πρώτο έτος οδήγησης, συγκριτικά με 25% και 18% των ατόμων χωρίς διάγνωση ΔΕΠΥ.

Τέλος, η πιθανότητα παραβιάσεων σχετικών με την πρόσληψη ουσιών, τη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών και τη μη τήρηση των ορίων ταχύτητας ήταν 3,5 φορές μεγαλύτερη στους νέους οδηγούς με ΔΕΠΥ τον πρώτο χρόνο από την απόκτηση διπλώματος και τα πρώτα τέσσερα χρόνια μιάμιση φορά.