Home Διατροφή Διατροφή: Πώς θα ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας;
Διατροφή: Πώς θα ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας;

Διατροφή: Πώς θα ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας;

0

Όλοι έχουμε καταλάβει πως τα προληπτικά μέτρα την περίοδο αυτή για την προφύλαξή μας και των γύρω μας είναι σημαντικά, απαραίτητα και υποχρεωτικά. Εκτός από το να πλένουμε συχνά τα χέρια μας, να μην ακουμπάμε το πρόσωπό μας, να… μένουμε σπίτι, καλό θα ήταν να φροντίσουμε και μέσα από τη διατροφή μας να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα, ώστε να είμαστε όσο το γίνεται δυνατότεροι απέναντι στην απειλή του κορονοϊού.

Η Κλινική διαιτολόγος- διατροφολόγος, MSc Διατροφή, δημόσια υγεία και πολιτικές, Δήμητρα Γλυνού
Η Κλινική διαιτολόγος- διατροφολόγος, MSc Διατροφή, δημόσια υγεία και πολιτικές, Δήμητρα Γλυνού

Η Κλινική διαιτολόγος- διατροφολόγος, MSc Διατροφή, δημόσια υγεία και πολιτικές, Δήμητρα Γλυνού, μίλησε στο www.allabouthealth.gr και έδωσε tips ενίσχυσης του ανοσοποιητικού μας μέσα από τη διατροφή. Δείτε τι μας είπε:

Το ανοσοποιητικό μας σύστημα είναι ένα πολύπλοκο, αμυντικό σύστημα το οποίο μας  προστατεύει από τα βακτήρια, τους ιούς και άλλους μικροοργανισμούς που προκαλούν ασθένειες. Ο διατροφικές συνήθειες επηρεάζουν την λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, έτσι οι επιλογές των τροφών παίζουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη ασθενειών.

H ενίσχυση του ανοσοποιητικού τους συστήματος είναι πολύ σημαντική, ιδιαίτερα την περίοδο που διανύουμε λόγω κορονοϊού και έχουν οριστεί κάποιοι διατροφικοί παράγοντες που θα βοηθήσουν σε αυτήν.

 

Διατροφικές συμβουλές:

  • Η ενεργειακή πρόσληψη φαίνεται να έχει σημαντική επίδραση στην ανοσοποιητική δραστηριότητα. Η επαρκής κάλυψη θερμίδων στα παιδιά βοηθάει στην σωστή λειτουργία του οργανισμού και τους δίνει ενέργεια για να καλύψουν τις καθημερινές τους δραστηριότητες. Παρ ‘όλα αυτά πρέπει να δίνεται προσοχή στην υπερβολική πρόσληψη θερμίδων, καθώς μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ικανότητα του ανοσοποιητικού συστήματος να καταπολεμήσει τις λοιμώξεις.

 

  • Το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας, έτσι η κατανάλωση του είναι απαραίτητη. Μπορεί Πρωινόνα αποτελείται από κάποιο γαλακτοκομικό προϊόν, όπως γάλα ή γιαούρτι τα οποία είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, ασβέστιο και σε λιποδιαλυτές βιταμίνες και προστατεύουν το πεπτικό από λοιμώξεις, σε συνδυασμό με δημητριακά τα οποία παρέχουν στον οργανισμό απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα (καλύτερα να καταναλώνονται προϊόντα ολικής αλέσεως).

 

  • Η κατανάλωση φρούτων βοηθά ιδιαίτερα την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος καθώς είναι πλούσια σε βιταμίνες και καροτενοειδή. Φρούτα όπως πορτοκάλι, γκρέιπφρουτ και ακτινίδιο περιέχουν μεγάλη ποσότητα από βιταμίνη C που έχει αντιοξειδωτική δράση και βοηθά στην άμυνα του οργανισμού.

 

  • ΛαχανικάΗ κατανάλωση λαχανικών και ιδιαίτερα των πράσινων λαχανικών παρέχουν στον οργανισμό φολικό οξύ, βιταμίνη Κ και ασβέστιο, έτσι η κατανάλωση τους είναι απαραίτητη για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

 

  • Το μεσημεριανό θα πρέπει να αποτελείται από κρέας, ψάρι, ή όσπρια, τα οποία είναι βασικές πηγές πρωτεϊνών και εμπλέκονται στην δράση του ανοσοποιητικού συστήματος. Η κατανάλωση οσπρίων μαζί με αμυλούχες τροφές όπως ρύζι ή πατάτα βοηθά στην καλύτερη απορρόφηση της πρωτεΐνης. Το κόκκινο κρέας είναι εξαιρετική πηγή αιμικού σιδήρου, αλλά η κατανάλωση θα πρέπει να περιορίζεται στις 1 ή 2 φορές την εβδομάδα λόγω κορεσμένου λίπους.

 

  • Το αυγό σαν επιλογή πρωινού, δεκατιανού ή απογευματινού είναι πολύ καλή ιδέα, καθώς προσφέρει στον οργανισμό πρωτεΐνη, βιταμίνη Α και B12, σίδηρο και ψευγάργυρο.

Λιπαρά ψάρια

  • Τα ω3 και ω6 λιπαρά οξέα έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Τα λιπαρά ψάρια, το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί και τα αυγά είναι πολύ καλές πηγές αυτών των λιπαρών οξέων.

 

  • Βάση πρέπει να δίνεται στην ενυδάτωση του οργανισμού και στην κατανάλωση τουλάχιστον 1,5L υγρών.

 

  • Προσοχή πρέπει να δίνεται στην υπερβολική κατανάλωση τροφίμων, τα οποία περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης, όπως γλυκά, μπισκότα, σοκολάτες κ.λ.π. καθώς δεν προσφέρουν απαραίτητα συστατικά στον οργανισμό και πολλές φορές μπορεί να τα αντικαθιστάς με σημαντικές τροφές όπως τα φρούτα και τα γαλακτοκομικά.