Home Αθληση και ευεξία Είναι ο χορός γυμναστική;
Είναι ο χορός γυμναστική;

Είναι ο χορός γυμναστική;

0

Πολλοί είναι αυτοί που δεν τους αρέσουν οι κλασικοί τρόποι γυμναστικής και το να πάνε σε ένα γυμναστήριο το θεωρούν μια πολύ βαρετή διαδικασία. Από την άλλη, οι περισσότεροι λατρεύουν τον χορό και «δίνουν τα ρέστα τους» σε χορευτικές φιγούρες μέσα και έξω από το σπίτι. Είναι όμως ο χορός γυμναστική;

Είναι ο χορός γυμναστική;
Η Κωνσταντίνα Καραβά, καθηγήτρια φυσικής αγωγής και δασκάλα χορού.

Την απάντηση σε αυτό το ερώτημα δίνει στο All About Health η καθηγήτρια φυσικής αγωγής και δασκάλα χορού, Κωνσταντίνα Καραβά, που σε καιρούς κανονικότητας μπορούσατε να την βρείτε σε πολλά γυμναστήρια και σχολές χορού, αλλά από την αρχή της καραντίνας και μέχρι σήμερα δεν σταματά να μας μυεί στις αρετές του χορού μέσα από τα live video στη σελίδα της στο Facebook.

Γράφει η Κωνσταντίνα Καραβά, καθηγήτρια φυσικής αγωγής και δασκάλα χορού.

Αναμφίβολα ο χορός είναι ένα είδος γυμναστικής , που σου προσφέρει ψυχική και σωματική ευφορία!

Ευλυγισία
Τα περισσότερα είδη χορού απαιτούν κάμψη και τέντωμα και γι’ αυτό και τα περισσότερα μαθήματα χορού ξεκινούν με stretching

Αντοχή
Όταν λέμε αντοχή εννοούμε την ικανότητα των μυών να μένουν ενεργοί και να δουλεύουν σκληρά για όλο και περισσότερη ώρα , χωρίς να κουράζονται . Όσο πιο συχνά κάνεις χορό φυσικά , τόσο περισσότερη αντοχή αναπτύσσει το σώμα σου !

Υγρά και τοξίνες
Ο χορός όπως και οι υπόλοιπες σωματικές ασκήσεις διωχνει τις τοξίνες απο το σώμα σου .επιπλεον μια καλή χορευτική δραστηριότητα μια με δυο φορές την εβδομάδα ειναι ένας πολυ καλός τρόπος για την αύξηση εφίδρωσης . Αυτό ειναι σημαντικό για την αποτοξίνωση του σώματος διότι μέσω της εφίδρωσης βοηθάς στην εξάλειψη των υπερβολικών υγρών και των επιβλαβών τοξινών .

Απώλεια βάρους
Χάρη στον χορό μπορείς να χάσεις λίπος και σωματικό βάρος ενώ διασκεδάζεις. ορισμένα είδη χορού σε βοηθούν να κάψεις πολλές θερμίδες σε λίγο χρόνο !! Μερικοί τέτοιοι χοροί ειναι το hip hop – salsa – samba – Bollywood- zumba fitness.

Οφέλη γυμναστικής στην υγεία μας!
Θωρακίζει το ανοσοποιητικό σου σύστημα, ειδικά η αερόβια άσκηση συμβάλλει στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού, ώστε να αντιμετωπίζει τις μικροβιακές και ιογενείς λοιμώξεις και να σας κάνει πιο ανθεκτικούς.
Βελτιώνει την καρδιακή λειτουργία και συμβάλλει στην πρόληψη, αλλά και στην αντιμετώπιση καρδιαγγειακών νοσημάτων.
Κρατάει  το μυαλό σου σε εγρήγορση, βοηθάει στις πνευματικές επιδόσεις, ενισχύει τη γνωσιακή ικανότητα  και κάνει τη σκέψη σου πιο δημιουργική.
LalalandΛειτουργεί αγχολυτικά, μειώνει το καθημερινό στρες και φυσικά βελτιώνει τη διάθεσή σου. Όταν γυμνάζεσαι εκκρίνονται ενδορφίνες, οι οποίες σε κάνουν να νιώθεις ευφορία με φυσικό τρόπο, ενώ επηρεάζονται οι νευροδιαβιβαστές που σχετίζονται με ευχάριστα συναισθήματα, όπως η ντοπαμίνη.
Αυξάνει τη μυϊκή σου δύναμη και την αντοχή σου και είναι ο μόνος τρόπος για να φτιάξεις το σώμα των ονείρων σου, εννοείται συνδυαστικά με ισορροπημένη διατροφή.
Βοηθάει το σώμα σου να γίνει περισσότερο ευλύγιστο και ευκίνητο.
Επιβραδύνει και συμβάλλει στην προστασία από την οστεοπόρωση, ιδιαίτερα οι ασκήσεις με βάρη και αντοχής, καθώς συμβάλλουν στην αύξηση της οστικής πυκνότητας. Λίγα λεπτά γρήγορο περπάτημα, χορός και ασκήσεις με βάρη θα… κρατήσουν τα οστά στη θέση τους και θα τα κάνουν πιο δυνατά.
• Η αναερόβια άσκηση και η άσκηση με αντιστάσεις βελτιώνει τη σωματική ικανότητα και τις επιδόσεις του οργανισμού.
Σε κάνει να νιώθεις όμορφα με το σώμα σου και αυτό ανεβάζει την αυτοπεποίθησή σου, φτιάχνει τη διάθεσή σου και σε κινητοποιεί να απολαμβάνεις πράγματα που πριν δεν ήθελες ούτε να σκεφτείς.
Ελαττώνει την αίσθηση κούρασης και κόπωσης, σε γεμίζει ενέργεια και σου χαρίζει ευεξία. Αν μάλιστα προλαβαίνεις να ξεκινήσεις τη μέρα σου με 30 λεπτά γυμναστικής, να κάνεις ένα αναζωογονητικό ντους, ποιος σε πιάνει μετά…
Κινητοποιεί το μεταβολισμό σου και αυτό σημαίνει καύση θερμίδων που αυτό με τη σειρά του σημαίνει μείωση του λίπους και του σωματικού βάρους.
Σου χαρίζει σφρίγος και ζωντάνια, λειτουργεί τονωτικά και βγάζει στην επιφάνεια το νεότερο εαυτό σου.
• Ναι, κάνει ακόμα και αυτό! Διατηρεί την επιδερμίδα σου λαμπερή και απαλή, αφού σύμφωνα με μελέτες η σωματική άσκηση συντελεί στην έκκριση ουσιών που επιβραδύνουν τη γήρανση του δέρματος.
• Πηγή νεότητας είναι και ο ύπνος συμβάλλοντας στην ξεκούραση και στην αναζωογόνηση του οργανισμού. Η γυμναστική βοηθάει στην αντιμετώπιση της αϋπνίας και σου προσφέρει ένα πιο ομαλό, αποδοτικό  και ποιοτικό ύπνο.
• Η λανθασμένη στάση σώματος στο γραφείο ακόμα και στο περπάτημα συν το πέρασμα του χρόνου τείνουν να μας κάνουν να κυρτώνουμε. Αυτό, όμως, δεν πρόκειται να συμβεί αν γυμνάζεσαι συχνά μαθαίνοντας το σώμα σου να είναι ευθυτενές. Επιπλέον, σε περίπτωση που το θέλεις, προσθέτει και ύψος!
• Ξεσκουριάζει, ξεκλειδώνει και… λαδώνει τις αρθρώσεις! Ιδιαίτερα σημαντικό όσο μεγαλώνουμε για να αποφύγουμε και να καθυστερήσουμε την εμφάνιση της οστεοαρθρίτιδας.
Ζεις περισσότερο και καλύτερα! Σύμφωνα με μελέτες η γυμναστική χαρίζει  μακροζωία. Συγκεκριμένα, 7 ώρες γυμναστικής την εβδομάδα ανεβάζει το προσδόκιμο ζωής κατά 40%, σε σχέση με τα άτομα που κάνουν καθιστική ζωή.
Συμβάλλει στη διατήρηση και απόκτηση μίας υγιούς ερωτικής ζωής, βελτιώνει τις επιδόσεις και ενισχύει την ερωτική διάθεση, αφού σύμφωνα με έρευνες, γυναίκες και άνδρες που γυμνάζονται έχουν καλύτερη εικόνα για το σώμα τους και αυτοπεποίθηση, και φυσικά αντοχές!
Αποκτάς καλύτερα επίπεδα αυτοελέγχου, αυτοκυριαρχίας και πειθαρχίας, τρεις σημαντικές αρετές που θα σου χρειαστούν στην καθημερινότητά σου και θα σε ωφελήσουν σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.
• Κάνει ταυτόχρονα δύο σωτήρια πράγματα για την υγεία σου, ανεβάζει τα επίπεδα της καλής χοληστερίνης (HDL), συμβάλλει στη μείωση και διατήρηση χαμηλών επιπέδων χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων.

Είναι ο χορός γυμναστική;Τέλος, εκτός από την βελτίωση της εμφάνισης και της γενικής υγείας, πολλές γυναίκες ισχυρίζονται ότι η άσκηση βοηθάει στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους σε όλες τις πτυχές της ζωής τους. Μην ξεχνάτε ότι η άσκηση δίνει στις γυναίκες την αίσθηση της ολοκλήρωσης, η οποία σχετίζεται με την αυτοεκτίμηση. Αυτό μπορεί να έχει μια ισχυρή επίδραση στην «αυτο-εικόνα». Η άσκηση, πέρα από τα οφέλη στην υγεία που σας προσφέρει, είναι ένα σημαντικό συστατικό για την ποιότητα ζωής του ατόμου