Home Επικαιρότητα Εντάσσονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα
Εντάσσονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα

Εντάσσονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα

0

Τον προγραμματισμό, το σχέδιο υλοποίησης και το χρονοδιάγραμμα για την πιλοτική ένταξη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο υποχρεωτικό, εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, παρουσιάστηκαν στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
«Στο σύγχρονο, διαρκώς εναλλασσόμενο και απαιτητικό διεθνές περιβάλλον, φροντίζουμε να εφοδιάσουμε τους μαθητές μας με ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ζωής, ώστε να σκέφτονται πιο σφαιρικά, να αξιοποιούν καλύτερα την παρεχόμενη γνώση, να αλληλεπιδρούν πιο ενεργά και δημιουργικά», ανέφερε μετά το πέρας της συνάντησης η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
«Με νέες δεξιότητες και καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, χτίζουμε το σχολείο του αύριο», υπογράμμισε.
Η κ. Κεραμέως κατά τη συνάντηση εξέφρασε την ικανοποίησή της για την πορεία της προετοιμασίας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και του αναλυτικού σχεδιασμού της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που θα εφαρμόσουν τις νέες θεματικές ενότητες από την αρχή του νέου σχολικού έτους.
Υπενθυμίζεται, ότι τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, τα οποία περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που αναμένεται να έρθει στη Βουλή τις επόμενες εβδομάδες, έχουν ως κεντρικό στόχο να εφοδιαστούν οι μαθητές με τις λεγόμενες «δεξιότητες ζωής», «ήπιες δεξιότητες» και «δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού» (δεξιότητες του 21ου αιώνα).
Όπως αναφέρθηκε σχετικά από το υπουργείο, «στρατηγική προτεραιότητα -παράλληλα με τη συστηματικότερη καλλιέργεια των δεξιοτήτων- είναι να ενισχυθεί η βιωματική μάθηση, αλλά και να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί σε μεθοδολογίες εργαστηριακής προσέγγισης της διδασκαλίας».
Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, τα Εργαστήρια θα οργανώνονται σε 4 θεματικούς κύκλους (Ευ ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία) και θα περιλαμβάνουν διάφορες επιμέρους θεματικές (ανά ηλικία), όπως πχ εθελοντισμός, οικολογική συνείδηση, πρόληψη από εξαρτήσεις, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, επιχειρηματικότητα, πρόληψη και προστασία από φυσικές καταστροφές, αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα, ρομποτική, νέες τεχνολογίες κά. Όπως επισημάνθηκε από το υπουργείο, το εκπαιδευτικό υλικό των Εργαστηρίων θα προσαρμόζεται σε κάθε ηλικία σύμφωνα με παιδαγωγικές παραμέτρους και η υλοποίηση θα είναι υποχρεωτική.
Από την πλευρά του ΙΕΠ, υπογραμμίστηκε ιδιαίτερα η απήχηση της πρόσκλησης που είχε απευθυνθεί σε φορείς για προτάσεις τεχνογνωσίας και εκπαιδευτικού υλικού αναφορικά με τις επί μέρους θεματικές των ανωτέρω τεσσάρων κύκλων. Ειδικότερα, όπως ενημέρωσε το υπουργείο Παιδείας, 313 φορείς, με εμπειρία στην υλοποίηση των σχολικών δραστηριοτήτων, ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση που απηύθυνε το ΙΕΠ και υπέβαλαν δοκιμασμένα προγράμματα και εκπαιδευτικό υλικό, συνοδευόμενα από τις κατάλληλες μεθοδολογικές οδηγίες.