Home Αθληση και ευεξία Καταμετρώντας τα βήματά σας θα γίνετε και πιο δραστήριοι
Καταμετρώντας τα βήματά σας θα γίνετε και πιο δραστήριοι

Καταμετρώντας τα βήματά σας θα γίνετε και πιο δραστήριοι

0

Οι άνθρωποι που παρακολουθούν τα καθημερινά τους βήματα γενικά γίνονται πιο δραστήριοι και είναι λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν ορισμένα προβλήματα υγείας, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε online στις 25 Ιουνίου 2019 από την PLOS Medicine.

Οι ερευνητές εξέτασαν πληροφορίες από 1.300 ενήλικες (41% άνδρες), ηλικίας 45 έως 75 ετών , χωρίζοντάς τους σε δυο ομάδες. Οι περισσότεροι ήταν μη καπνιστές με καλή υγεία και χωρίς καρδιαγγειακές παθήσεις. Όλοι έκαναν κατά μέσο όρο 7.500 βήματα την ημέρα και περίπου 90 λεπτά την εβδομάδα συμμετείχαν σε μέτρια έως έντονη σωματική δραστηριότητα. Για τις δοκιμασίες, οι μισοί συμμετέχοντες παρακολούθησαν τα βήματά τους με ένα βηματόμετρο για 12 εβδομάδες, ενώ οι άλλοι όχι. Η ομάδα του βηματόμετρου έλαβε επίσης εγχειρίδια για προγράμματα περπατήματος και είχε τακτικές αλληλεπιδράσεις με νοσηλευτές που τους προσέφερε υποστήριξη και τους βοήθησε να θέσουν στόχους γυμναστικής. Μερικοί συνέχισαν να παρακολουθούν τα καθημερινά τους βήματα μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών, ενώ άλλοι είπαν ότι η εμπειρία τους βοήθησε να εκτιμήσουν καλύτερα πόσο δραστήριοι ήταν στην καθημερινότητά τους.

Στη συνέχεια -χρειάστηκαν τρία χρόνια για τη  μία μελέτη και τέσσερα χρόνια για την άλλη- οι συμμετέχοντες που είχαν αρχικά χρησιμοποιήσει βηματομετρητές έκαναν περίπου 3.000 επιπλέον ημερήσια βήματα και πραγματοποιούσαν περίπου 30 λεπτά παραπάνω εβδομαδιαίας δραστηριότητας σε σύγκριση με εκείνους που δεν είχαν παρακολουθήσει τα βήματά τους. Αυτοί οι άνθρωποι ήταν επίσης 44% λιγότερο πιθανό να έχουν παρουσιάσει κάταγμα και 66% λιγότερο πιθανό να έπαθαν καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, το κύριο μήνυμα είναι ότι χρησιμοποιώντας ένα απλό βηματόμετρο ή ένα εργαλείο παρακολούθησης καρπών, μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να ξεκινήσουν ένα πρόγραμμα περπατήματος, να αυξήσουν την ένταση άσκησης και πιθανόν να τους παρακινήσουν να υιοθετήσουν υγιείς αλλαγές στον τρόπο ζωής  βελτιώνοντας έτσι την υγεία τους.