Home Επικαιρότητα Κολλαγόνο: μπορεί να σταματήσει τη γήρανση του δέρματος;
Κολλαγόνο: μπορεί να σταματήσει τη γήρανση του δέρματος;

Κολλαγόνο: μπορεί να σταματήσει τη γήρανση του δέρματος;

0

Το κολλαγόνο ήταν κάποτε ευρύτερα γνωστό ως ενέσιμο για τα γεμάτα χείλη και για να απαλύνει τις γραμμές του χρόνου που περνά. Αλλά η βιομηχανία ομορφιάς έχει βρει έναν πιο γευστικό, λιγότερο επώδυνο τρόπο για να μας «γεμίσει». Οι σκόνες κολλαγόνου, οι ράβδοι, οι σοκολάτες,οι τσίχλες, τα υγρά και τα συμπληρώματα με κάψουλες είναι μερικά από τα προϊόντα που υποστηρίζουν ότι στηρίζουν τα επίπεδα κολλαγόνου του σώματός σας. Εάν μπαίνετε στον πειρασμό της αιώνιας νεότητας ας ρωτήσουμε… Τι είναι το κολλαγόνο; Τρώγοντας ή πίνοντας κολλαγόνο το δέρμα μας θα μείνει νέο και σφριγηλό;

Το κολλαγόνο είναι σαν κόλλα, μια κόλλα που συγκρατεί το σώμα σας. Έχουμε πολλούς τύπους κολλαγόνου, αλλά οι περισσότεροι είναι τύπου Ι, που είναι η κύρια δομική πρωτεΐνη στο δέρμα. Το κολλαγόνο τύπου Ι δίνει σχήμα και δύναμη στο δέρμα, αλλά στα μέσα της δεκαετίας των είκοσι χρόνων αρχίζει να καταρρέει και το σώμα σας δεν μπορεί να το αντικαταστήσει. Σε αυτή την ηλικία, το δέρμα αρχίζει να χάνει πάχος και δύναμη σε ποσοστό περίπου 1,5% ετησίως, σύμφωνα με την Anjali Mathis, σύμβουλο δερματολόγο και συγγραφέα του :“The Skincare Bible” Δρ Anjali Mahto.

Το κολλαγόνο από καιρό υπήρξε ένα δημοφιλές συστατικό στις κρέμες του δέρματος, αλλά υπάρχει μια ερώτηση σχετικά με το αν μπορεί να διεισδύσει στην επιδερμίδα (εξωτερικό στρώμα του δέρματος). Η έγχυση κολλαγόνου έχει προ πολλού περιπέσει στην υπόληψη των καταναλωτών , καθώς δεν διαρκεί όσο και μερικές άλλες εναλλακτικές ουσίες και έχει συσχετιστεί με επιπλοκές όπως οι αλλεργικές αντιδράσεις. Στα καταστήματα εμφανίζονται ολοένα και περισσότερα βρώσιμα προϊόντα που περιέχουν κολλαγόνο. Αρωματικά και γλυκαντικά προστίθενται συχνά για να γίνουν πιο ελκυστικά. Μπορείτε επίσης να αγοράσετε άχρωμη σκόνη κολλαγόνου για να ανακατεύετε σε χυμούς, smoothies, σούπες και ακόμη καφέ.

Υπάρχουν δύο είδη κολλαγόνου που χρησιμοποιούνται σε βρώσιμα προϊόντα: ολόκληρα και υδρολυμένα. Το ολόκληρο κολλαγόνο κατανέμεται σε πεπτίδια (αμινοξέα, τα δομικά στοιχεία της πρωτεΐνης) κατά τη διάρκεια της πέψης στο έντερο «όπως και κάθε άλλη πρωτεΐνη», λέει η διαιτολόγος Sophie Medlin. Υποστηρίζεται ότι αυτά τα πεπτίδια κάνουν το δρόμο τους στο δέρμα σας (ένα εσωτερικό στρώμα δέρματος, που περιέχει αιμοφόρα αγγεία, νεύρα και θυλάκια τρίχας), αντικαθιστώντας ή συμπληρώνοντας τα επίπεδα κολλαγόνου.

Το υδρολυμένο κολλαγόνο έχει ήδη κατανεμηθεί σε πεπτίδια πριν καταναλωθεί. Μία θεωρία είναι ότι ξεγελά τον εγκέφαλο, νομίζοντας πως έχει προκληθεί ζημιά στο κολλαγόνο και το αποτέλεσμα είναι να παράγει ετσι ακόμη περισσότερο κολλαγόνο. Το κολλαγόνο βρίσκεται και συνεπώς συχνά προέρχεται από ζώα όπως αγελάδες, χοίροι και ψάρια ή άλλα θαλασσινά. Τα προϊόντα που περιέχουν κολλαγόνο δεν είναι χορτοφαγικά και μπορεί να είναι ακατάλληλα για άτομα με άλλες διαιτητικές απαιτήσεις.

Ποια μορφή κολλαγόνου είναι πιο αποτελεσματική;

Ορισμένες μελέτες υποστηρίζουν την αποτελεσματικότητα της κατανάλωσης υδρολυμένου κολλαγόνου στη βελτίωση των χαρακτηριστικών της γήρανσης του δέρματος προκαλώντας παραγωγή κολλαγόνου, βελτιώνοντας την ελαστικότητα του δέρματος και αυξάνοντας την ενυδάτωση και την πυκνότητα κολλαγόνου στο δέρμα. Ορισμένοι χρήστες, ωστόσο, θεωρούν ότι είναι δύσκολο να καταλάβουν αν κάνει «δουλειά».

Υπάρχουν επίσης ερωτήματα σχετικά με το εάν το κολλαγόνο μπορεί να επιβιώσει μέσα από τη διαδικασία της πέψης. «Αντιμετωπίστε αυτά τα επιχειρήματα με προσοχή». λέει η Δρ Mahto. «Τα αποδεικτικά στοιχεία για την αποτελεσματικότητα της κατανάλωσης κολλαγόνου στο ανθρώπινο δέρμα έξω από το εργαστήριο είναι λιγοστά, με ελάχιστες στερεές αποδείξεις ότι θα επιβιώσουν στην πέψη, θα μεταφερθούν στην κυκλοφορία του αίματος και θα φτάσουν στο δέρμα σας. Οι περισσότερες από τις ανθρώπινες μελέτες έχουν πραγματοποιηθεί από τους ανθρώπους που πωλούν τα προϊόντα, οπότε μπορεί να υπάρχει σχετική προκατάληψη. » Ενώ υπάρχουν έρευνες που δείχνουν ότι τα συμπληρώματα κολλαγόνου θα μπορούσαν να ωφελήσουν το δέρμα σας, χρειάζονται περισσότερες μελέτες για να λάβετε μια οριστική απάντηση.

Η Δρ Mahto δεν πιστεύει ότι τα συμπληρώματα κολλαγόνου θα είναι επιβλαβή, ειδικά στις διαθέσιμες δόσεις. Μερικοί διατροφολόγοι είναι θετικοί για τα συμπληρώματα κολλαγόνου . Ωστόσο :»Κανονικά ως διατροφολόγος θα προτείνω τρόφιμα πρώτα πάνω από τα συμπληρώματα, αλλά το κολλαγόνο είναι μια εξαίρεση επειδή οι περισσότερες από τις μελέτες που υποδηλώνουν ένα όφελος έχουν γίνει με τα συμπληρώματα και όχι με τα τρόφιμα», λέει η διαιτολόγος Fiona Hunter. Προσθέτει ότι τα συμπληρώματα μπορεί να «προσφέρουν κολλαγόνο σε μια μορφή που είναι ευκολότερη για το σώμα να το απορροφήσει».

 

Αν και ένας υγιής τρόπος ζωής δεν μπορεί να αποτρέψει την απώλεια κολλαγόνου, οι ανθυγιεινές πρακτικές του τρόπου ζωής αποδεικνύονται καταλυτικοί παράγοντες στην πρόωρη γήρανση του δέρματος.

Η Δρ Mahto συνιστά την κατανάλωση ποικίλης, ισορροπημένης διατροφής με περιορισμένη ποσότητα ζάχαρης, η οποία συνδέεται με την πρόωρη γήρανση του δέρματος. Συνιστά επίσης να κάνετε τακτική άσκηση, να βάζετε αντηλιακό και να μην καπνίζετε. «Δεν υπάρχει κάτι σαν υπερτροφή για το δέρμα. Η γήρανση είναι μια δια βίου διαδικασία και οι προσπάθειές σας να είστε υγιείς, μέσα και έξω, θα πρέπει κι αυτές να είναι ισόβιες«, λέει.