Home Διατροφή Κολοκύθα and spice it up!
Κολοκύθα and spice it up!

Κολοκύθα and spice it up!

0

Είναι και πάλι αυτή η εποχή του χρόνου όπου το άρωμα της φρέσκιας καρυκευμένης κολοκύθας αναμιγνύεται με τον καθαρό αέρα του Φθινοπώρου. Οι κολοκύθες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των εορτασμών του Φθινοπώρου εδώ και αιώνες και αποδεικνύεται ότι αυτά τα υπέροχα γιγαντιαία φρούτα (ναι, είναι φρούτα!) είναι εξίσου καλά και για την υγεία όσων τα γεύονται.

Η κολοκύθα είναι πλούσια σε κάλιο, ασβέστιο, χαλκό  και φώσφορο. Αποτελεί άριστη πππηγή βιταμινών, όπως βιταμίνης A, βιταμίνης C, βιταμίνης E, φολικού οξέος, νιασίνης, βιταμίνης Β6 και παντοθενικού οξέος. Συγκεκριμένα τα  100 γραμμάρια κολοκύθας καλύπτουν το 246% των συνιστώμενων ημερήσιων αναγκών βιταμίνης Α . Η βιταμίνη Α είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, που μεταξύ άλλων είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του δέρματος και της όρασης.

Είναι πηγή επίσης για τα β-καροτένια. Τα β-καροτένια προστατεύουν τα κύτταρα από τη φθορά και μετατρέπονται στον ανθρώπινο οργανισμό σε βιταμίνη Α.

Η γλυκιά κολοκύθα περιέχει κι άλλες μοναδικές ουσίες με αντιοξειδωτικές ιδιότητες όπως η κρυπτοξανθίνη, η ζεαξανθίνη και η λουτεΐνη. Οι ουσίες αυτές είναι πολύ σημαντικές, ιδιαίτερα για την προστασία των ματιών από τη φθορά του χρόνου.

Εξίσου θρεπτικού είναι οι σπόροι της κολοκύθας. Δύο κουταλιές της σούπας κολοκυθόσποροι περιέχουν 5 γραμμάρια λιπαρών, εκ των οποίων τα 4 γραμμάρια είναι ωφέλιμα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα.

Spice it up! 

Τέλος μιας και στην ελληνική αγορά δύσκολα θα βρείτε έτοιμο “pumpkin spice”  μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας μείγμα που θα απογειώσει τον καφέ ή τα γλυκά σας:  αποτελείται από 3 κουταλιές της σούπας κανέλα, 2 κουταλάκια του γλυκού αλεσμένο τζίντζερ, 2 κουταλάκια του γλυκού μοσχοκάρυδο, 1 ½ κουταλάκια του γλυκού αλεσμένο μπαχάρι και 1 ½ κουταλάκια του γλυκού τριμμένο γαρύφαλλο.