Home Διατροφή Ναι στα ζυμαρικά, προσοχή στα συνοδευτικά…
Ναι στα ζυμαρικά, προσοχή στα συνοδευτικά…

Ναι στα ζυμαρικά, προσοχή στα συνοδευτικά…

0

Τα ζυμαρικά διατηρούνται αρκετό καιρό στο ντουλάπι, μαγειρεύονται με χίλιους διαφορετικούς τρόπους και είναι από τα αγαπημένα φαγητά όλων. Το διατροφικό αποτύπωμα των ζυμαρικών περιλαμβάνει υδατάνθρακες, σίδηρο, σελήνιο, ασβέστιο, φώσφορο, πρωτεΐνες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ελάχιστα λιπαρά, χοληστερόλη και νάτριο.

 

Μια κανονική μερίδα ζυμαρικών 140 γραμμάρια περιέχει γύρω στις 220 θερμίδες, λιγότερο από 1γραμμάριο λίπους, 43 γραμμάρια υδατάνθρακες και 8 γραμμάρια πρωτεΐνης.

 

Ωστόσο καλό είναι να προτιμάμε τα ολικής αλέσεως προϊόντα, έτσι και τα μακαρόνια ολικής αλέσεως  λόγω του τρόπου παρασκευής και επεξεργασίας τους περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες σε σχέση με τα μη ολικής.

Το γεγονός αυτό τους δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα, που δεν είναι άλλο από τα ευεργετικά οφέλη μιας διατροφής πλούσιας σε φυτικές ίνες.

Οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού μας συστήματος, στον καλύτερο έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και τον έλεγχο της χοληστερίνης.

Επίσης, τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως μας δίνουν ακόμα πιο ήπιες διακυμάνσεις σακχάρου και μας χορταίνουν ευκολότερα.

Αν βρισκόμαστε λοιπόν σε φάση δίαιτας για να χάσουμε κιλά, ή προσέχουμε σε μόνιμη βάση τη διατροφή μας, χρήσιμο είναι να ακολουθούμε τις παρακάτω οδηγίες:

  • Προτιμάμε τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως.
  • Φροντίζουμε να τα καταναλώνουμε σε ένα ή δύο γεύματα την εβδομάδα κι όχι παραπάνω.
  • Να μην υπερβαίνει η μερίδα τα 200 γραμμάρια βρασμένων ζυμαρικών.
  • Αντί άλλης σάλτσας να προτιμάμε αυτές που παρασκευάζονται με λαχανικά. Η σάλτσα ντομάτα και η pesto, αν δεν έχει πολλά λάδια, είναι οι καλύτερες επιλογές. Ομοίως, η σάλτσα με μανιτάρια, ψάρι τόνο ή σολομό, η primavera με κολοκυθάκια και μελιτζάνα, είναι εξαιρετικές επιλογές.
  • Όταν προσθέτουμε τυρί, να είναι σε μικρή ποσότητα.
  • Να αποφεύγουμε τις κρέμες γάλακτος, τα λιπαρά κρέατα και τα αλλαντικά.
  • Να μην τα συνοδεύουμε με αρτοπαρασκευάσματα.