Home Παιδί Όταν η παιδική άσκηση μπαίνει σε καραντίνα… γίνεται παιχνίδι
Όταν η παιδική άσκηση μπαίνει σε καραντίνα… γίνεται παιχνίδι

Όταν η παιδική άσκηση μπαίνει σε καραντίνα… γίνεται παιχνίδι

0

Πολλοί είναι οι γονείς που ανησυχούν για τη φυσική κατάσταση των παιδιών τους την περίοδο αυτή. Ο μεγαλύτερος φόβος όλων όμως είναι μην καταλήξουν τα παιδιά τους στον καναπέ μπροστά από μία οθόνη. Για το λόγο αυτό, το All About Health ζήτησε από τη Μαρκέλλα Παντελίδη, Προπονήτρια της ομάδας daily Nutrafit, Sport Science BSc, Strength And Conditioning Coach και Water Polo Coach, να μας προτείνει έξυπνους και παιχνιδιάρικους τρόπους, που όχιhttps://www.dailynutrafit.com/ μόνο θα βοηθήσουν τα παιδιά να δραστηριοποιηθούν εποικοδομητικά, αλλά θα ενώσουν και όλη την οικογένεια, καθώς στις δραστηριότητες αυτές θα πρέπει να συμμετέχουν όλοι! Γιατί μην ξεχνάτε πως η παιδική άσκηση την περίοδο της καραντίνας και του “μένουμε σπίτι” μπορεί να γίνει… παιχνίδι διασκεδαστικό και απολαυστικό για όλους και να προσφέρει πολλά παραπάνω από μία καλή φυσική κατάσταση.

παιδική άσκηση
Η Μαρκέλλα Παντελίδη, Sport Science BSc, Strength And Conditioning Coach και Water Polo Coach.

Γράφει η Μαρκέλλα Παντελίδη, Προπονήτρια της ομάδας daily Nutrafit, Sport Science BSc, Strength And Conditioning Coach και Water Polo Coach.

Όταν η οικογένεια χρειάζεται να παραμείνει στο σπίτι, φυσικό επόμενο είναι να αλλάξει και η καθημερινότητα των μελών της. Μπαίνοντας λοιπόν σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, χωρίς μια ακριβή ημερομηνία λήξης, έχουμε την ευκαιρία να επενδύσουμε χρόνο στον εαυτό μας, ενισχύοντας το νου και το σώμα μας.

ΔΕΣΜΟΣ

Παίρνοντας ένα διάλειμμα από τα καθημερινά δευτερεύοντα εξωτερικά ερεθίσματα, έχουμε την ευκαιρία να επικεντρωθούμε στον εαυτό μας και σε εκείνους με τους οποίους συμβιώνουμε. Θα μπορούσε να πει κάποιος πως είναι η ιδανική ευκαιρία για να περάσουμε χρόνο με τα παιδιά μας ενθαρρύνοντας την άσκηση μαζί τους σε καθημερινή βάση είτε σε μορφή άθλησης είτε σε μορφή παιχνιδιού. Έτσι θα αρχίσει να σμιλεύεται η προσωπικότητά τους, καθώς θα κατανοούν τις αρετές ενός υγιούς νου και σώματος. Ο χρόνος που θα περάσει η οικογένεια μαζί θα δυναμώσει τους δεσμούς που την ενώνουν.

Οι δραστηριότητες που θα συμμετέχει όλη η οικογένεια είτε είναι άσκηση είτε παιχνίδι μας διδάσκουν ότι μέσω των κανόνων μαθαίνουμε να σεβόμαστε τα όρια μας και τους συμπαίκτες/συναθλητές μας. Επιπροσθέτως μας ενθαρρύνουν να χρησιμοποιήσουμε το μυαλό μας για να ξεπεράσουμε οποιονδήποτε αντίπαλο ή εμπόδιο.

 

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ

Οι γονείς αρχικά θα πρέπει να φτιάξουν ένα χρονοδιάγραμμα που να ξεχωρίζει τις ώρες διαβάσματος, φαγητού, παιδική άσκησηελεύθερης ώρας ύπνου και άσκησης/παιχνιδιού. Το καθημερινό μοτίβο του προγράμματος της ημέρας βοηθάει στην εγρήγορση του μυαλού. Είναι σημαντικό επίσης να υπάρχει ένας διαχωρισμός στο χρόνο που δαπανά το παιδί σε κάποια οθόνη και της σωματικής δραστηριότητας καθώς και τα δύο χρειάζονται αλλά πάντα με μέτρο! Η ενέργεια των παιδιών χτυπάει κόκκινα όταν δεν μπορούν να εκτονώσουν με αποτέλεσμα να δυσκολεύει την προσήλωσή τους στο διάβασμα.

Η διαδικασία της δραστηριότητας θα μπορούσε να έχει το εξής πρόγραμμα και να επαναλαμβάνεται μέσα στην ημέρα (60’ σύνολο):

  • 10’ οργάνωση
  • 5’ κανόνες
  • 20’ εκτέλεση
  • 10’ για καθαρισμό και μάζεμα
  • 15’ λεπτά για ντους

Οι επιλογές των δραστηριοτήτων χρειάζεται να χωρίζονται σε ηλικιακές ομάδες για να υπάρχει ενδιαφέρον για όλους. Στις μικρές ηλικίες χρειάζεται να έχει περισσότερο τη μορφή του παιχνιδιού ενώ όσο το παιδί μεγαλώνει, η δραστηριότητα παίρνει τη μορφή σωματικής άσκησης. Ανεξαρτήτως της ηλικίας ο στόχος μας πάντα είναι η διοχέτευση της ενέργειας σε μια σωματική δραστηριότητα.

 

ΗΛΙΚΙΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ & ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 

ζωγραφικήΗλικία 3 – 5

Στόχος: Διασκέδαση & Δημιουργία

Δραστηριότητες: Ζωγραφική, Χαρτοπόλεμος (Δημιουργία & Παιχνίδι), Τραγούδι, Περπάτημα/Τρέξιμο σε μορφή κυνηγητού από μεγαλύτερο σε ηλικία μέλλος.

Επεξήγηση Λογικής: Απλές και θεμελιώδεις αρχές δημιουργίας & κινησιολογίας

 

Ηλικία 6 -10

Στόχος: Διασκέδαση, Επίτευξη σκοπού, Συντονισμός, Επικοινωνία

Δραστηριότητες: Αγαλματάκια, Ζεστό – Κρύο, Κυνηγητό με περπάτημα (απαγορεύεται το τρέξιμο)

Επεξήγηση Λογικής: Παιχνίδια κινησιολογίας και στατικών (ή μη) ασκήσεων εφικτά για το εσωτερικό του σπιτιού και χωρίς κίνδυνο τραυματισμού.

Ηλικία 11-14

Στόχος: Διασκέδαση, Αυξημένες σωματικές απαιτήσεις, Επεξεργασία δεδομένων & επίλυση προβλημάτων

Δραστηριότητες: Όλες οι παραπάνω ή/και η δοκιμασία της ημέρας*.

Επεξήγηση Λογικής: Ασκήσεις που μοιάζουν με παιχνίδια και βοηθούν το παιδί να καταλάβει πως η φυσική δραστηριότητα μπορεί να γίνει ενδιαφέρουσα.

*Παραδείγματα δοκιμασιών ημέρας:

  • Ποιος μπορεί να κρατήσει για περισσότερη ώρα ένα σακίδιο με βάρος με τα εκτεταμένα χέρια; 
  • Ποιος μπορεί να εκτελέσει έναν μεγαλύτερο αριθμό επαναλήψεων μιας συγκεκριμένης κίνησης/άσκησης;
  • Ένα μικρό χορευτικό ποιος θα το απομνημονεύσει καλύτερα. 

Οποιαδήποτε δοκιμασία είναι σημαντικό να γίνεται στα πλαίσια του εφικτού καθώς είναι σημαντικό το κάθε παιδί να μπορέσει να ανταγωνιστεί ισάξια και με ασφάλεια.

Ηλικία 15-18

Στόχος: Φυσική κατάσταση, Τεχνική, Ανταγωνισμός, Πρόκληση

Δραστηριότητα: Η δοκιμασία της ημέρας με μεγαλύτερη δυσκολία (βλ. παραπάνω) ή κάποια άσκηση**

Επεξήγηση Λογικής: Μια καθημερινή ρουτίνα μιας πρόκλησης/προπόνησης από 18 έως 22 λεπτά συνδυάζει διάφορες κινήσεις σε διάφορα επίπεδα που πρέπει και μπορεί να ολοκληρωθεί χωρίς εξοπλισμό αλλά μόνο με το σωματικό μας βάρος. Όλα τα παιχνίδια πρέπει να κινητοποιήσουν τους συμμετέχοντες. Μια καλή λύση γι αυτό είναι να γίνεται καταγραφή του σκορ και να βγαίνει νικητής στο τέλος της εβδομάδας.

**Παράδειγμα άσκησης: 2’ push-ups, 2’ κοιλιακούς, 2’ καθίσματα (ποιός θα κάνει τα περισσότερα από κάθε άσκηση μέσα σε 2 λεπτά. Σύνολο 6 λεπτά.

 

Οι ιδέες για τα υλικά που θα χρησιμοποιήσετε κάθε φορά, τις ασκήσεις, τις προκλήσεις και ο συνδυασμός αυτών είναι κάτι που μπορούμε να το διαφοροποιούμε ανάλογα την όρεξη, τη διάθεση που έχουμε και πάντα με ασφάλεια για όλους.

Το να έρθει η οικογένεια πιο κοντά είναι ο στόχος ενώ το κλειδί της επιτυχίας είναι το παιχνίδι μέσα από το οποίο το παιδί μαθαίνει να δραστηριοποιείται, να αλληλεπιδρά, να σέβεται, να συνεργάζεται, να δημιουργεί, να ξεπερνά εμπόδια και το σημαντικότερο απ’ όλα να μαθαίνει να διαχειρίζεται τις ήττες αποκομίζοντας γνώση απ τα λάθη του και βελτιώνοντας το σύνολο των χαρακτηριστικών που θα το φέρουν πιο κοντά σε ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα!

Θέλετε να γυμναστείτε και εσείς; Μην ξεχάσετε να μπείτε εδώ για να βρείτε ασκήσεις και για ενήλικες, που θα σας βοήθησουν να κρατήσετε ή να βρείτε τη φόρμα σας.

Βρείτε την Μαρκέλλα Παντελίδη και την ομάδα της εδώ.