Home Διατροφή Τελικά πόσα φρούτα και λαχανικά πρέπει να τρώμε;
Τελικά πόσα φρούτα και λαχανικά πρέπει να τρώμε;

Τελικά πόσα φρούτα και λαχανικά πρέπει να τρώμε;

0

Πολλά έχουν γραφτεί για την αξία των φρούτων και των λαχανικών στην καθημερινή μας διατροφή. Οι περισσότεροι ωστόσο από τους μισούς δηλώνουν άγνοια για την ακριβή ποσότητα που χρειάζονται ώστε να έχουν τα ποθητά οφέλη στην υγεία τους.

Σύμφωνα με τον Δρ Robert Pickard, ομότιμος καθηγητής Νευροβιολογίας από το Cardiff University και συνεργαζόμενος ερευνητής σε σχετική μελέτη : “οι πιο ηλικιωμένοι αδυνατούν να απορροφήσουν τα θρεπτικά συστατικά των φρούτων και των λαχανικών στο βαθμό που το κάνουν οι οργανισμοί των νεότερων”. Προειδοποιεί μάλιστα να λάβουμε τα μέτρα μας καθώς το πρώτο σημάδι είναι η έλλειψη μαγνησίου και τα προβλήματα στους μυς των πιο μεγάλων.

Όπως αναφέρεται στην έρευνα, τα τελευταία 20 χρόνια μειώθηκε σημαντικά η πρόσληψη βιταμινών και ιχνοστοιχείων από την πλειοψηφία των ανθρώπων που ζουν στο δυτικό κόσμο.

Ειδικότερα μειώθηκε κατά 21% η πρόσληψη σε βιταμίνη Α, κατά 22% η πρόσληψη σε βιταμίνη D, κατά 10% η πρόσληψη ασβεστίου και κατά 4% η πρόσληψη καλίου. Οι ερευνητές ανακάλυψαν την ίδια ώρα ότι παραμένει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα η πρόσληψη ιχθυελαίων (όπως τα θρεπτικότατα Ω3 λιπαρά που βρίσκονται κυρίως σε λιπαρά ψάρια) και φυτικών ινών.

Σε σύστασης τους οι ειδικοί τονίζουν να τρώμε καθημερινά 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών με έμφαση στην ποικιλία και να βάλουμε στην ζωή μας τους ανάλατους ξηρούς καρπούς και τα λιπαρά ψάρια όπως τις σαρδέλες και το σολομό.