1. Home
  2. Επικαιρότητα
  3. Μάθηση στη φύση.
Μάθηση στη φύση.

Μάθηση στη φύση.

0

Η  μάθηση στη φύση αποδεικνύεται σωτήρια για την πνευματική υγεία των παιδιών.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες Πανεπιστημίων της Αμερικής όταν η φύση χρησιμεύει ως αίθουσα διδασκαλίας έχει θετικό αντίκτυπο στη μάθηση.
Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι πέρα από την καλλιέργεια της αγάπης και του σεβασμού για το φυσικό μας περιβάλλον όταν η διδασκαλία γίνεται στη φύση βελτιώνεται συνάμα και η δυνατότητα μάθησης των παιδιών.
Μετά από έρευνα όπου οι μαθητές βγήκαν από τις αίθουσες, περπάτησαν σε ερημικά μέρη, επισκέφθηκαν υγρότοπους, κέντρα της φύσης αλλά και παρακολούθησαν ολόκληρη διδασκαλία σε εξωτερικό περιβάλλον, τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά.
Στην καθημερινότητα οι δάσκαλοι παλεύουν να επιβάλλουν ησυχία, να πείθουν τα παιδιά να παραμένουν στις θέσεις τους και να παρακολουθούν το μάθημα-συμπεριφορά απολύτως λογική αν αναλογιστούμε την ανάγκη των παιδιών να τρέχουν και να κυνηγάνε το ένα το άλλο.
Το να κάθονται ήσυχα σε σειρές, μερικές φορές μάλιστα σε δωμάτια χωρίς παράθυρα είναι αντίθετο με τη φυσιολογική τους τάση.
Μετακινώντας αυτούς τους τοίχους και πηγαίνοντας μια βόλτα στο δάσος ενθαρρύνεται η εξερεύνηση και η αυτοπειθαρχία, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών που παρουσιάζουν ΔΕΠΥ και μαθησιακές δυσκολίες.
Πειράματα έδειξαν τη βελτίωση της μνήμης ακόμη κι όταν εφαρμοζόταν η παραδοσιακή διδασκαλία. Και η βελτίωση είχε να κάνει με πολλά και διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα( όχι μόνο στη μελέτη φυσικού περιβάλλοντος ή τη βιολογία αλλά για παράδειγμα και στα μαθηματικά).
Το φυσικό περιβάλλον ενισχύει τη μάθηση. Απλά και μόνο η παρουσία στο δάσος δημιουργεί μια αίσθηση ηρεμίας, απελευθερώνει το άγχος και βοηθά τους μαθητές να συγκεντρωθούν καλύτερα και προσεκτικότερα στη δουλειά τους.
Τα παιδιά αποκτούν καλύτερη φυσική κατάσταση λόγω των περιπάτων και του καθαρού αέρα.
Μαθαίνουν μέσω της ανακάλυψης. Τα σχολεία δαπανούν μεγάλα χρηματικά ποσά για εξοπλισμό ενώ στο φυσικό περιβάλλον τα παιδιά βρίσκουν τον εξοπλισμό τους( πέτρες, ξυλαράκια…) και συνεργάζονται για τον κοινό τους σκοπό.
Φυσικά δεν έχουν όλα τα σχολεία ένα δασάκι στην αυλή τους, ούτε μπορούν κάθε τόσο να πηγαίνουν εκδρομές στην εξοχή αλλά ακόμη κι αν επιδιώξουν να πρασινίσουν το χώρο φυτεύοντας δέντρα, λουλούδια…ή ένα λαχανόκηπο! μπορεί να βοηθήσει.

Πηγή: Department of Forest Resources, University of Minessota.