Προσοχή σε παραπλανητικά μηνύματα που υποκρίνονται τον ΕΟΠΥΥ
Μετά από συνεχή περιστατικά ηλεκτρονικής απάτης μέσω παραπλανητικών email, ο ΕΟΠΥΥ απευθύνει προειδοποίηση προς τους ασφαλισμένους για να είναι προσεκτικοί και να αξιοποιούν τα σημάδια αναγνώρισης των απατηλών μηνυμάτων.
Τα μηνύματα αυτά παρουσιάζονται ως ειδοποιήσεις από τον Οργανισμό και υπόσχονται επιστροφή χρημάτων, αλλά οδηγούν σε κακόβουλες ιστοσελίδες που στοχεύουν στην υποκλοπή τραπεζικών κωδικών και προσωπικών δεδομένων.
Τα χαρακτηριστικά που υποδηλώνουν ότι ένα μήνυμα είναι παραπλανητικό περιλαμβάνουν:
-
Αποστολέας: Η διεύθυνση email δεν ανήκει ποτέ στον ΕΟΠΥΥ. Οι επίσημες διευθύνσεις τελειώνουν σε @eopyy.gov.gr, ενώ παραδείγματα απατηλών διευθύνσεων που πρέπει να αποφεύγονται είναι: @client.com, @outlook.com, @gmail.com, @yahoo.com, @yahoo.gr κ.ά.
-
Γενική προσφώνηση: Χρησιμοποιείται «Αγαπητέ/ή Ασφαλισμένε/η» αντί του ονοματεπωνύμου του ασφαλισμένου.
-
Αίτημα για στοιχεία: Ζητείται η επιβεβαίωση τραπεζικών ή προσωπικών στοιχείων μέσω συνδέσμου στο μήνυμα.
-
Αίσθηση επείγοντος: Το μήνυμα δημιουργεί την εντύπωση επείγοντος για να πιέσει τον ασφαλισμένο να δράσει άμεσα.
Σε περίπτωση που ένας ασφαλισμένος λάβει τέτοιο μήνυμα, ο ΕΟΠΥΥ συνιστά να ακολουθήσει τα εξής βήματα:
▪ Να μην πατήσει κανέναν σύνδεσμο μέσα στο μήνυμα
▪ Να μην απαντήσει στο μήνυμα
▪ Ακόμη και αν πατήσει στον σύνδεσμο ή απαντήσει, να μην δώσει κανένα προσωπικό ή τραπεζικό στοιχείο
▪ Να διαγράψει άμεσα το μήνυμα
Αν έχει ήδη πατήσει τον σύνδεσμο και έχει εισάγει στοιχεία:
▪ Να επικοινωνήσει άμεσα με την τράπεζα
▪ Να αλλάξει όλους τους κωδικούς πρόσβασης που χρησιμοποιεί (e-banking, email, άλλες υπηρεσίες)
▪ Να παρακολουθεί στενά τις κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών