
Γιώργος Αλεβίζος: «Τα καταστήματα Holland & Barrett υπερέχουν σε προϊόντα ευεξίας και τιμής»
Γιώργος Αλεβίζος, Οικονομικός Διευθυντής του Ομίλου Fourlis
To 2023 εξελίσσεται σε μια σημαντική χρονιά για τον Όμιλο Fourlis αφού εκπροσωπώντας τη βρετανική εταιρεία Holland & Barrett εγκαινίασε 3 καταστήματα στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για ένα γενικότερο «άνοιγμα» στα Βαλκάνια, αφού η εν λόγω επένδυση περιλαμβάνει και τη Βουλγαρία με τη Ρουμανία. Ο κ. Γιώργος Αλεβίζος μας αναλύει τα μέχρι τώρα αποτελέσματά της, αποκαλύπτοντας και τα μελλοντικά σχέδια του Ομίλου.
Συνέντευξη στον Αλέξανδρο Κοταχέα
– Μέσα στο 2023 ο Όμιλος Fourlis (αντιπρόσωπος της βρετανικής εταιρείας Holland & Barrett) αποφάσισε να πραγματοποιήσει «άνοιγμα» στην ελληνική αγορά με τα εγκαίνια 3 καταστημάτων εντός της Αττικής (Κηφισιά, Γλυφάδα, Μαρούσι). Ποιο ήταν το ύψος της αρχικής αυτής επένδυσης;
Τα καταστήματα είναι περίπου 100 τμ δηλαδή σχετικά μικρά. Στην πραγματικότητα τα πρώτα τρία είναι κάτω των 100 τμ οπότε η επένδυση είναι μικρή της τάξης των 120.000 για κάθε κατάστημα πλέον του αρχικού stock
– Σκοπεύετε στο άμεσο μέλλον να ανοίξετε επιπλέον καταστήματα, ενισχύοντας την επένδυσή σας στη χώρα μας; Αν ναι πού; Θα αφορά και άλλες πόλεις πλην της Αθήνας;
Όπως έχουμε ήδη ανακοινώσει, στόχος είναι να φθάσουμε τα 100 περίπου φυσικά καταστήματα σύν το e-commerce στις χώρες Έλλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία την επόμενη 5ετία. Προφανώς και θα αφορά και άλλες πόλεις εκτός Αθηνών αλλά στα πρώτα βήματα πάντα εχει προτεραιότητα η Πρωτεύουσα.
– Παράλληλα, με τα φυσικά καταστήματα, υπάρχει φυσικά και το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Ανταποκρίνεται στις προσδοκίες σας;
Παρά το ότι είναι πολύ αρχή και χρειάζεται να ενισχυθεί η αναγνωρισιμότητα του brand, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ξεκίνησαν θετικά και αναμένεται να ενισχυθούν. Ας μην ξεχνάμε ότι μεγάλο μέρος των πελατών στο συγκεκριμένο κλαδο είναι επαναλαμβανόμενοι πελάτες, που ξέρουν τι θέλουν και αναζητούν αντικατάσταση του προιόντος που τους τελειώνει. Οπότε, το ecommerce θα παίξει σημαντικό ρόλο στα πρώτα βήματα, εως ότου αναπτυχθεί παράλληλα και ένα επαρκές δίκτυο φυσικών καταστημάτων που θα συμπληρώσει μια πολυκαναλική προσέγγιση (Omni Channel).
– Έχετε κλείσει ήδη ένα εξάμηνο στην ελληνική αγορά. Πώς θα κρίνατε συνολικά τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα, δεδομένου ότι οι επενδύσεις σε φυσικά καταστήματα θέλουν χρόνο να «ωριμάσουν»;
Οι πρώτες ενδείξεις είναι πολύ ενθαρρυντικές. Οι δείκτες μετατρεψιμότητα πελάτη και μέσου καλαθιού είναι ήδη στο μέσο όρο ώριμων καταστημάτων σύμφωνα και με ότι λαμβάνουμε από την Holland and Barrett στο Λονδίνο. Αυτό φυσικά που πρέπει αν βελτιωθεί είναι η επισκεψιμότητα, το οποίο θα γίνει τόσο με την επέκταση του δικτύου αλλά και την αύξηση της αναγνωρισιμότητας.
– Τα προϊόντα της αλυσίδας Holland & Barrett πού πιστεύετε ότι υπερτερούν του ανταγωνισμού;
Βασική διαφοροποίηση είναι ότι τα καταστήματα δεν είναι στημένα βάσει του brand του κάθε προιόντος, αλλά βάσει θεματικής ενότητας στα θέματα ευεξίας. Ένας επίσης σημαντικός παράγοντας διαφοροποίησης είναι και η τιμή. Περαν αυτών όμως, εκεί που τα Holland and Barrett διαφοροποιούνται, είναι στην εξειδίκευση των ανθρώπων μας που εχουν της εκπαίδευση να προτείνουν το κατάλληλο προιόν ευεξίας και να προσαρμόσουν την πρότασή τους στις ανάγκες του κάθε πελάτη. Ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για προιόντα ευεξίας και βελτίωσης της καθημερινότητας, κατι που τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και πιο αναγκαίο στις αναπτυγμένες κοινωνίες.
Πηγή: Έντυπο «Περί Υγείας»