1. Home
  2. Αθληση
  3. και
  4. ευεξία
  5. Θερμίδες και περπάτημα: Μια υποτιμημένη μορφή γυμναστικής
Θερμίδες και περπάτημα: Μια υποτιμημένη μορφή γυμναστικής

Θερμίδες και περπάτημα: Μια υποτιμημένη μορφή γυμναστικής

0

Το περπάτημα μπορεί να μη φαίνεται ως το πιο έντονο είδος γυμναστικής, παρόλα αυτά δεν πρέπει να το μειώνουμε. Ιδίως για μερικά άτομα που η εντατική άσκηση κρίνεται απαγορευτική, ενδέχεται να συνιστά έναν ιδανικό τρόπο για αερόβια κίνηση, αύξηση των παλμών της καρδιάς, ή και απώλεια βάρους. Έστω 15 λεπτά περπάτημα ημερησίως, ωφελεί σημαντικά τόσο το σώμα όσο και την υγεία του οργανισμού.

Το περπάτημα αποτελεί την απλούστερη και πιο λειτουργική συνήθεια πολλών, αν θέλουν να απαλλαγούν από τις επιπλέον θερμίδες,  διότι συμβάλλει στο να παραμένει ο μεταβολισμός ενεργός στη διάρκεια της μέρας. Εντάσσεται φυσικά στην ίδια κατηγορία με συχνές δραστηριότητες, όπως οι εργασίες στο σπίτι, η βόλτα ενός κατοικιδίου, αν και τεχνικά δεν είναι ακριβώς γυμναστική, αυτό δεν αναιρεί ότι οι θερμίδες “καίγονται”, όπως και να έχει εφόσον αυτό είναι το ζητούμενο.

Μεταξύ των 5.000 και 10.000 βημάτων την ημέρα, η διαφορά στις θερμίδες που χάνονται, ακόμα και όταν αναπαυόμαστε, δύναται να είναι μέγιστη. Συνεπώς, μια ώρα περπατήματος αρκεί για να κάψει έως και 300 θερμίδες, εξαρτάται βέβαια από το ρυθμό. Το πόσες θερμίδες θα απωλέσουμε περπατώντας καθορίζεται συγκεκριμένα από παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο, το ύψος, το βάρος, η μυϊκή μάζα και το έδαφος όπου περπατάμε (πεζοπορία σε βουνό ή βόλτα στη θάλασσα κ.ο.κ).

Ένας τρόπος να καταφέρουμε τα παραπάνω είναι απλώς να περπατάμε πιο πολύ και συχνότερα. Όταν καλύπτουμε μεγαλύτερη απόσταση και κάνουμε περισσότερα βήματα, έχουμε ήδη γυμναστεί τόσο ώστε να χάσουμε τις ανάλογες θερμίδες. Μέχρι το σημείο που νιώθετε ότι έχετε αντοχές, αυξήστε και την ένταση στο περπάτημα. Ακολουθήστε αποστάσεις που περπατάτε πιο σύντομα και έπειτα πάρτε διαλείμματα που επιστρέφετε στα κανονικά επίπεδα για εσάς. Η γνωστή ως διαλειμματική άσκηση εμφανίζεται κυρίως ωφέλιμη και αποτελεσματική.

Καθώς η αλλαγή του εδάφους αποτελεί βασικό στοιχείο, αξίζει να σημειωθεί ότι: το ίσιο και ομαλό έδαφος είναι πολύ εύκολο, άρα η ανηφόρα είναι μια καλή εναλλαγή. Τα σκαλοπάτια είναι εξίσου αποτελεσματικά στο να ξεφορτωθούμε περισσότερες θερμίδες. Ειδικά, αν προσθέσετε βάρος για να περπατήσετε, καθιστά πιο δύσκολο το εγχείρημα και γυμνάζει ιδιαίτερα το σώμα. Για παράδειγμα, αν βάλετε κάποιο βαρίδιο σε ένα σακίδιο ή στις τσέπες. Βάλτε επίσης ένα ρεαλιστικό στόχο που να σας επιτρέπει να αισθάνεστε καθημερινά πως κάνατε κάτι θετικό για τον εσάς τους ίδιους. Μπορείτε να βάλετε ως στόχο κάποια χιλιόμετρα, ή μια απόσταση με δική σας οριοθέτηση, ή κάτι που θα αφορά στην ένταση της γυμναστικής.

Χρησιμοποιήστε κάποια εφαρμογή στο κινητό που θα εμφανίζει την απόσταση που καλύψατε, την ταχύτητα και τις θερμίδες που κάψατε σε κάθε προπόνηση. Με αυτόν τον τρόπο, θα συνειδητοποιήσετε τα οφέλη πριν αρχίσουν να γίνονται ορατά, χωρίς να γίνεστε ανυπόμονοι. Μια τελευταία συμβουλή είναι δοκιμάσετε να περπατήσετε με τη συντροφιά ενός φίλου, για να ενδυναμώνετε ο ένας τον άλλο και να κάνετε την γυμναστική πιο ψυχαγωγική. Ακούστε παράλληλα μουσική, κατά προτίμηση δυναμική και ενεργητική, η οποία θα σας προδιαθέσει με τα κατάλληλα κίνητρα για να συνεχίσετε, ενώ μπορεί να σας διατηρεί σε ένα σταθερό ρυθμό.