1. Home
  2. Ομορφιά
  3. Κίνδυνοι από τις ρουτίνες ομορφιάς που προωθούνται στα social media
Κίνδυνοι από τις ρουτίνες ομορφιάς που προωθούνται στα social media

Κίνδυνοι από τις ρουτίνες ομορφιάς που προωθούνται στα social media

0

Έφηβοι που ακολουθούν συμβουλές ομορφιάς από δημιουργούς περιεχομένου στο TikTok διατρέχουν τον κίνδυνο να αποκτήσουν μόνιμες αλλεργίες.

 

Μια πρωτοποριακή μελέτη από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Northwestern εξέτασε για πρώτη φορά τις επιπτώσεις των ρουτινών περιποίησης που προβάλλονται στα κοινωνικά δίκτυα, αποκαλύπτοντας πως κορίτσια ηλικίας 7 έως 18 ετών χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο έξι διαφορετικά προϊόντα στο πρόσωπό τους, ενώ αρκετά φτάνουν να εφαρμόζουν πάνω από δώδεκα.

Σύμφωνα με τη μελέτη, τα προϊόντα που προωθούνται σε νεαρές ηλικίες συχνά προκαλούν ερεθισμούς και αλλεργίες στο δέρμα.

Η καθημερινή δαπάνη για αυτές τις ρουτίνες περιποίησης ανέρχεται κατά μέσο όρο στα 168 δολάρια, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνά τα 500 δολάρια, με διάρκεια χρήσης περίπου έναν μήνα.

Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, οι ερευνητές επισημαίνουν ότι μόλις το 26% των ρουτινών περιλαμβάνει αντηλιακό — το πιο σημαντικό προϊόν προστασίας του δέρματος, ιδιαίτερα για τα παιδιά.

Τα βίντεο με τις περισσότερες προβολές περιείχαν κατά μέσο όρο 11 ενεργά συστατικά που μπορούν να προκαλέσουν ερεθισμό, θέτοντας τους χρήστες σε κίνδυνο εμφάνισης αλλεργικής δερματίτιδας εξ επαφής, ευαισθησίας στον ήλιο και άλλων προβλημάτων δέρματος.

Προηγούμενες έρευνες δείχνουν πως η εμφάνιση τέτοιων αλλεργιών μπορεί να περιορίσει σημαντικά τη χρήση προϊόντων όπως σαπούνια, σαμπουάν και καλλυντικά για όλη τη ζωή.

«Αυτός ο υψηλός κίνδυνος ερεθισμού προήλθε τόσο από τη χρήση πολλαπλών δραστικών συστατικών ταυτόχρονα, όπως υδροξυοξέα, όσο και από την επανειλημμένη εφαρμογή του ίδιου δραστικού συστατικού χωρίς να το γνωρίζουν, όταν αυτό το δραστικό συστατικό βρέθηκε σε τρία, τέσσερα ή πέντε διαφορετικά προϊόντα», εξηγεί η Δρ. Molly Hales, μεταδιδακτορική ερευνήτρια και δερματολόγος.

Για παράδειγμα, σε ένα βίντεο της μελέτης, μια δημιουργός περιεχομένου εφάρμοσε 10 διαφορετικά προϊόντα στο πρόσωπό της μέσα σε μόλις έξι λεπτά.

«Καθώς εφαρμόζει τα προϊόντα, αρχίζει να εκφράζει δυσφορία και κάψιμο, και στα τελευταία λεπτά, εμφανίζει μια ορατή δερματική αντίδραση», δηλώνει η Δρ. Tara Lagu, λέκτορας ιατρικής και ιατρικών κοινωνικών επιστημών.

Οι ερευνητές τονίζουν ότι τέτοια βίντεο προσφέρουν ελάχιστα οφέλη στον παιδιατρικό πληθυσμό και επισημαίνουν πως οι αλγόριθμοι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δυσκολεύουν τους γονείς και τους παιδίατρους να ελέγξουν τι βλέπουν τα παιδιά.

Η Δρ. Hales υπογραμμίζει επίσης πως πέρα από τους δερματικούς κινδύνους, «είναι προβληματικό να δείχνουμε κορίτσια που αφιερώνουν τόσο πολύ χρόνο και προσοχή στο δέρμα τους. Θέτουμε πολύ υψηλά πρότυπα για αυτά τα κορίτσια. Η επιδίωξη καλής υγείας έχει γίνει μια μορφή αρετής στην κοινωνία μας, αλλά η υγεία είναι επίσης πολύ στενά συνδεδεμένη με τα ιδανικά της ομορφιάς, της λευκότητας και του να είμαστε αδύνατοι. Το ύπουλο στοιχείο της “περιποίησης του δέρματος” είναι ότι ισχυρίζεται ότι αφορά την υγεία».

Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Pediatrics.

 

Διαβάστε και ψηφιακά την έντυπη έκδοση "ΠΕΡΙ ΥΓΕΙΑΣ σήμερα"

Κυκλοφορεί σε πάνω από 2.000 σημεία πανελλαδικά