1. Home
  2. Υγεία
  3. Οι συχνότεροι καλοκαιρινοί τραυματισμοί
Οι συχνότεροι καλοκαιρινοί τραυματισμοί

Οι συχνότεροι καλοκαιρινοί τραυματισμοί

0

Ποιοι είναι οι πιο συχνοί καλοκαιρινοί τραυματισμοί; Προκειμένου τα χαμόγελα των διακοπών να μην μετατραπούν σε δάκρυα μετά από κάποιο ατύχημα, διαβάστε τις παρακάτω γραμμές, για να είστε προετοιμασμένοι για όλα!

Αναπνευστική και μυοσκελετική φυσικοθεραπείαΓράφει ο Λευτέρης Μπουρνουσούζης Φυσικοθεραπευτής PT,Msc,PhD(cand), Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων Π.Σ.Φ. Ν.Π.Δ.Δ. & Πρόεδρος Περιφερειακού Τμήματος Αττικής Π.Σ.Φ., πρώην Αντιπρόεδρος της Α’ ΔΥΠΕ Αττικής.

H περίοδος του καλοκαιριού αποτελεί μια θαυμάσια ευκαιρία για  ξεκούραση,  αλλά και για δεκάδες δραστηριότητες στην ύπαιθρο και σε παραλίες. Σύμφωνα με τα εθνικά στατιστικά δεδομένα σε αυτές τις  δραστηριότητες  συχνά ελλοχεύουν κίνδυνοι για μεγαλύτερους ή μικρότερους τραυματισμούς, μιας και κάθε χρόνο αρκετοί χάνουν τη ζωή τους από τροχαία ή από πνιγμό, γιατί  δεν εκτίμησαν σωστά τις δυνατότητες τους και  εκατοντάδες  άτομα αντιμετωπίζουν τραυματισμούς, που τους οδηγούν στα επείγοντα των νοσοκομείων.

Τροχαία ατυχήματα

Τα τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν  όλο το χρόνο, αλλά  αποτελούν ιδιαίτερο κίνδυνο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες,  γιατί κυκλοφορούν  περισσότερα αυτοκίνητα και πεζοί στην περιφέρεια και γιατί αναπτύσσονται μεγαλύτερες ταχύτητες στις άδειες πόλεις.

Μέτρα προφύλαξης:

  1. Χρήση κράνους και ανοιχτόχρωμων ρούχων κατά την ενοικίαση ποδηλάτου ή μηχανής.
  2. Προσεκτική οδήγηση. Η ταχύτερη οδήγηση δεν εγγυάται την άφιξη στον προορισμό σας νωρίτερα γιατί στην πραγματικότητα, αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο σύγκρουσης, τραυματισμού ή θανάτου. Ο κίνδυνος αυξάνεται γεωμετρικά κατά 5% με κάθε χιλιόμετρο ανά ώρα που αυξάνεται η ταχύτητά σας. Τα όρια ταχύτητας δεν αποτελούν πρόταση ή σύσταση για τον οδηγό. Είναι το μέγιστο όριο ταχύτητας για να οδηγείτε με ασφάλεια.
  3. Συγκροτημένη οδική συμπεριφορά των πεζών και των ποδηλατών.
  4. Αποφυγή της οδήγησης, αν σκοπεύετε να καταναλώσετε αλκοόλ.
  5. Προσοχή στην κόπωση και στη θερμική εξάντληση των οδηγών.
  6. Αποφυγή χρήσης κινητών.
  7. Τακτικοί έλεγχοι από την τροχαία.

Πνιγμοί και ατυχήματα στη θάλασσα και σε πισίνες

Οι  αιτίες που ενισχύουν τον κίνδυνο πνιγμού είναι η έλλειψη ικανότητας κολύμβησης, η ανεπαρκής  επίβλεψης των παιδιών κατά το κολύμπι, η ακατάλληλη τοποθεσία, η φθορά του προστατευτικού εξοπλισμού (π.χ. σωσίβια κ.λπ.) και η πρότερη κατανάλωση αλκοόλ και τροφίμων.

Για αυτό θα πρέπει:

  1. Να έχουμε συνεχώς υπό την επίβλεψη μας τα μικρά παιδιά. Η επίβλεψη μπορεί να γίνεται μόνο από ενήλικες όταν κολυμπούν και όχι από μεγαλύτερα παιδιά που παίζουν κοντά. Η  επίβλεψη των ενηλίκων απαιτεί συνεχή επαγρύπνηση μιας και ένας πνιγμός  μπορεί να συμβεί πολύ γρήγορα και αθόρυβα.
  2. Τοποθέτηση περίφραξης στις πισίνες που θα εμποδίζει τα μικρά παιδιά να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτή χωρίς επιτήρηση.
  3. Να προσέχετε τους ηλικιωμένους, γιατί είναι τα πιο συχνά θύματα λόγω ιατρικού ιστορικού (καρδιολογικά προβλήματα, επιληψία, φαρμακευτική αγωγή), υποθερμία και υπερεκτίμησης δυνατοτήτων.
  4. Να θυμάστε πως ο πνιγμός είναι πάντα σιωπηλός.
  5. Να κολυμπάτε πάντα με έναν φίλο και αν δεν είναι εφικτό, σε χώρους κολύμβησης που διαθέτουν ναυαγοσώστες.
  6. Να μην κάνετε βουτιές σε ρηχά νερά.

Πτώσεις

Το άγνωστο περιβάλλον, οι ολισθηρές πλάκες και μια selfie στην άκρη του δρόμου σε συνδυασμό με δυο αλκοολούχα ποτά αυξάνουν σημαντικά τις πιθανότητες πτώσης. Μπορεί να σας φαίνεται απλό, αλλά πρέπει να προσέχετε περισσότερο και να περπατάτε, χωρίς να σας αποσπά την προσοχή το μαγευτικό τοπίο.

Ηλιακά εγκαύματα και θερμοπληξία

  • Οποιος κι αν είναι ο τόνος του δέρματός σας, θα πρέπει να  αποφεύγετε την άμεση ηλιακή ακτινοβολία μεταξύ 12 και 2 μ.μ.
  • Εάν έχετε ηλιακό έγκαυμα, πηγαίνετε στη σκιά, δροσίστε το δέρμα, πάρτε παυσίπονα και απλώστε ειδική λοσιόν ή μια κρέμα .
  • Η θεραπεία για θερμική εξάντληση είναι παρόμοια, αλλά εάν υποψιάζεστε θερμοπληξία, ζητήστε άμεση ιατρική βοήθεια.
  • Μην αφήνετε ποτέ ένα παιδί μόνο στο αυτοκίνητο σε μια καυτή μέρα. Θανατηφόρα αφυδάτωση μπορεί να συμβεί μέσα σε λίγα λεπτά. Να  θυμάστε πως ένα παιδί που κοιμάται ή ένα μικρό παιδί σε ένα κάθισμα με σύστημα συγκράτησης, δεν θα μπορεί να βγει από το αυτοκίνητο μόνο του.

Τραυματισμοί θαλάσσιων σπορ

Το τζετ σκι και τα θαλάσσια σπορ είναι δημοφιλείς δραστηριότητες στις καλοκαιρινές διακοπές. Αυτές οι δραστηριότητες μπορεί να οδηγήσουν σε τραυματισμούς και μυοσκελετικές κακώσεις. Η καλή ενυδάτωση, το ζέσταμα και οι διατάσεις πριν από τη δραστηριότητα είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε αυτούς τους τραυματισμούς .

Αθλητικοί τραυματισμοί

Το ποδόσφαιρο, το τένις, το μπάσκετ και το βόλεϊ μπορούν να προκαλέσουν ένα μεγάλο αριθμό τραυματισμών, όπως είναι τα διαστρέμματα, οι θλάσεις και οι ρήξεις τενόντων.

Για να τους αποφύγετε θα πρέπει:

  1. Να ελέγξετε την κατάσταση του γηπέδου και να βεβαιωθείτε πως είναι κατάλληλο για να παίξετε.
  2. Να διατηρήσετε ένα κιτ πρώτων βοηθειών.
  3. Να φροντίσετε για καλή ενυδάτωση, ζέσταμα και διατάσεις πριν από τη αθλητική δραστηριότητα.

Τραυματισμοί στην παιδική χαρά

Για την αποφυγή τραυματισμών στην παιδική χαρά:

  1. Φροντίστε για την τακτική ενυδάτωση και εφαρμόστε αντηλιακό, για να αποφύγετε τα εγκαύματα.
  2. Ελέγξτε τη θερμοκρασία του εξοπλισμού, για να βεβαιωθείτε ότι δεν είναι αρκετά ζεστή, ώστε να κάψει το δέρμα του παιδιού σας.
  3. Ελέγξτε τον εξοπλισμό για κακοτεχνίες που μπορεί να προκαλέσουν τραυματισμό.
  4. Διαλέξτε τον κατάλληλο ηλικιακά εξοπλισμό.
  5. Παρακολουθήστε προσεκτικά το παιδί σας, ώστε να μπορείτε να παρεμβαίνετε γρήγορα.

Οι διακοπές  είναι μια πολύ καλή περίοδος για να κάνουμε  μια ασφαλή επανεκκίνηση  στη σχέση μας με την άσκηση και τις υπαίθριες δραστηριότητες. Λίγη προσοχή χρειάζεται στους κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης για την πρόληψη της μετάδοσης του κορωνοϊού και κοινή λογική για να περάσουμε άλλο ένα υπέροχο καλοκαίρι.

Πηγή: Εφημερίδα “Περί Υγείας”