1. Home
  2. Αθληση
  3. και
  4. ευεξία
  5. Οι δραστηριότητες αναψυχής συνδέονται με τη μείωση των κινδύνων θνησιμότητας
Οι δραστηριότητες αναψυχής συνδέονται με τη μείωση των κινδύνων θνησιμότητας

Οι δραστηριότητες αναψυχής συνδέονται με τη μείωση των κινδύνων θνησιμότητας

0

Μια μελέτη στο “JAMA Network Open” συνέδεσε τις δραστηριότητες αναψυχής, όπως περπάτημα, τρέξιμο, αθλήματα ρακέτας, κολύμπι και ποδηλασία, με μειωμένους κινδύνους θανάτου συνολικά, από καρδιαγγειακές παθήσεις και καρκίνο, για ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας.

Η μελέτη από το Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου των ΗΠΑ, ανέλυσε τις απαντήσεις από περισσότερα από 272.000 άτομα, ηλικίας μεταξύ 59 και 82 ετών, που συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια σχετικά με τις δραστηριότητές τους στον ελεύθερο χρόνο τους. Βρέθηκε ότι ο συνδυασμός οποιωνδήποτε αερόβιων δραστηριοτήτων για τη συνιστώμενη ώρα κάθε εβδομάδα συνδέεται με  13% μειωμένο κίνδυνο θανάτου, σε σύγκριση με το να μην γίνεται καμία από τις δραστηριότητες. Τα αθλήματα ρακέτας είχαν την υψηλότερη απόδοση για καρδιαγγειακά προβλήματα, αφού υπήρξε μείωση 27% στον κίνδυνο θανάτου από καρδιακή νόσο και 16% μείωση στον πρόωρο θάνατο. Η μεγαλύτερη μείωση του κινδύνου καρκίνου (19%) συνδέθηκε με το τρέξιμο, ενώ το τρέξιμο μείωσε τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 15%. Επομένως, αφού η συμμετοχή σε οποιαδήποτε από τις δραστηριότητες συσχετίστηκε με χαμηλότερη θνησιμότητα σε σύγκριση με εκείνους που δεν συμμετείχαν σε καμία δραστηριότητα, θα πρέπει να συστήνεται απαραίτητα σε όλους τους ενήλικες η σωματική άσκηση. Οι οδηγίες για σωματική δραστηριότητα στους ενήλικες είναι να κάνουν 2,5 έως 5 ώρες μέτριας έντασης αερόβια σωματική δραστηριότητα ή 1,25 έως 2,5 ώρες έντονης αερόβιας σωματικής δραστηριότητας κάθε εβδομάδα.