1. Home
  2. Επικαιρότητα
  3. Παγκόσμια ημέρα ανδρών: Ποια προβλήματα υγείας αντιμετωπίζουν οι άνδρες;
Παγκόσμια ημέρα ανδρών: Ποια προβλήματα υγείας αντιμετωπίζουν οι άνδρες;

Παγκόσμια ημέρα ανδρών: Ποια προβλήματα υγείας αντιμετωπίζουν οι άνδρες;

0

Σύμφωνα με μελέτη της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ, οι άνδρες πεθαίνουν νεότεροι συγκριτικά με  τις γυναίκες και επιβαρύνονται περισσότερο από ασθένειες κατά τη διάρκεια της ζωής τους.

Σε σύγκριση με τις γυναίκες, οι άνδρες έχουν υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2 

Η κατάθλιψη μπορεί να παραμείνει αδιάγνωστη στους άνδρες λόγω των κοινωνικών δομών και της έλλειψης συστήματος συναισθηματικής υποστήριξης.

Οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής  δυσχεραίνουν την καθημερινότητα και ιδιαίτερα για τους άνδρες είναι όλο και πιο δύσκολο να βρουν τον χρόνο για την ψυχική και σωματική τους υγεία. Η αμέλεια για τα πρώιμα συμπτώματα αρκετών ασθενειών και η έλλειψη ρουτίνας για τακτικούς ελέγχους υγείας και προληπτικούς ελέγχους οδηγεί στην ανάπτυξη σοβαρών παθήσεων υγείας.

Σύμφωνα με μελέτη της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ, οι άνδρες πεθαίνουν νεότεροι από τις γυναίκες και επιβαρύνονται περισσότερο από ασθένειες κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Είναι πιθανό να αρρωστήσουν σε μικρότερη ηλικία και συχνά εμφανίζουν περισσότερες χρόνιες ασθένειες από τις γυναίκες. 

Μερικά από τα πιο κοινά προβλήματα που οδηγούν σε σοβαρή απειλή για την υγεία των ανδρών περιλαμβάνουν:

Στυτική δυσλειτουργία

Έχει φανεί ότι οι περισσότεροι άνδρες αναπτύσσουν στυτική δυσλειτουργία στη διάρκεια της ζωής τους. Η στυτική δυσλειτουργία είναι επίσης ένδειξη κάποιου προβλήματος σωματικής υγείας. Αυτή η κατάσταση μπορεί να οφείλεται στο χαμηλό επίπεδο τεστοστερόνης που συνδέεται με καρδιακές παθήσεις και διαβήτη τύπου 2. Οι άνδρες θα πρέπει να εξαλείψουν παράγοντες κινδύνου, όπως το στρες, το άγχος, το κάπνισμα και το αλκοόλ. Σημαντικός είναι ο ρόλος του γιατρού  για την σωστή διάγνωση και θεραπεία.

Διαβήτης

Σε σύγκριση με τις γυναίκες, οι άνδρες έχουν υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2 ακόμη και με χαμηλότερο βάρος επειδή τα ανδρικά σώματα έχουν περισσότερο λίπος στην κοιλιά, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο αυτής της χρόνιας πάθησης. Ως εκ τούτου, η διαχείριση του βάρους και η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη μείωση αυτού του κινδύνου.

Καρκίνος

Οι γυναίκες φέρουν ορισμένα επιπλέον προστατευτικά γονίδια στα κύτταρά τους που λειτουργούν ως πρόσθετη γραμμή άμυνας, εμποδίζοντας τα κύτταρα να αναπτυχθούν ανεξέλεγκτα και να προκαλέσουν καρκίνο. Οι άνδρες από την άλλη δεν έχουν αυτά τα γονίδια και διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν καρκίνο. Οι συνήθεις καρκίνοι που διαγιγνώσκονται στους άνδρες περιλαμβάνουν καρκίνους του δέρματος, του προστάτη, του παχέος εντέρου και του πνεύμονα. Ο υγιεινός τρόπος ζωής και οι τακτικοί έλεγχοι και οι απλές ενέργειες όπως η χρήση αντηλιακού, ο περιορισμός του επεξεργασμένου ή κόκκινου κρέατος και η διακοπή του καπνίσματος βοηθούν στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου.

Κατάθλιψη

Η κατάθλιψη μπορεί να παραμείνει αδιάγνωστη στους άνδρες λόγω των κοινωνικών δομών και της έλλειψης συστήματος συναισθηματικής υποστήριξης. Οι άνδρες είναι πιο πιθανό να παραμελήσουν τα συναισθήματά τους αντί να βρουν μια υγιή διέξοδο. Είναι ένα σημαντικό πρόβλημα που απαιτεί από τους άνδρες να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και η κοινωνία με τη σειρά της να μεριμνά και να τους βοηθά με την ψυχική τους υγεία.

ΧΑΠ και άλλες παθήσεις του αναπνευστικού

Τα προβλήματα του καρκίνου του πνεύμονα αυξάνονται κάθε χρόνο, ιδιαίτερα στους άνδρες. Επαγγελματικοί κίνδυνοι όπως η κατανάλωση τοξικών αναθυμιάσεων και ρύπων έχουν κρίσιμο ρόλο σε αυτές τις ασθένειες. Το κάπνισμα εξακολουθεί να παραμένει ο κύριος ένοχος που προκαλεί ΧΑΠ. Η διακοπή του καπνίσματος και η πρόληψη των τοξικών αναθυμιάσεων και της ρύπανσης είναι ο ταχύτερος τρόπος για την εξάλειψη του κινδύνου εμφάνισης ΧΑΠ. Οι άνδρες δεν μπορούν να αλλάξουν τα χρωμοσώματα και τα γονίδιά τους, αλλά μπορούν να αλλάξουν συμπεριφορά για να υποστηρίξουν τη σωματική και ψυχική τους υγεία.

Τρόποι που μπορούν να βοηθήσουν να αυξήσουν τις πιθανότητές τους να ζήσουν μια μακρά και υγιή ζωή:

– Αποφύγετε την κατανάλωση καπνού σε όλες τις μορφές του

– Φροντίστε για μια πιο θρεπτική και ισορροπημένη διατροφή

– Ασκηθείτε τακτικά

– Διαχείριση άγχους και σωστός ύπνος

– Αποφύγετε την έκθεση σε τοξίνες και ακτινοβολία

– Κάνετε συνήθεια τις τακτικές ιατρικές  εξετάσεις για έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία