Home Αξίζει να δείτε ΠΟΥ: Κάπνισμα ανηλίκων
ΠΟΥ: Κάπνισμα ανηλίκων

ΠΟΥ: Κάπνισμα ανηλίκων

0

Γράφει η Αφροδίτη Ντάικου

Σαράντα εκατ. παιδιά 13 -15 χρονών έχουν ήδη αρχίσει το κάπνισμα, επισημαίνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), ο οποίος ανακοινώνει ένα νέο πακέτο εργαλείων για μαθητές μεταξύ 13 και 17 χρονών για να τους προειδοποιήσει για τις τακτικές που χρησιμοποιεί η καπνοβιομηχανία ώστε να τους κάνει να εξαρτηθούν από εθιστικά προϊόντα.

Κάθε χρόνο, αναφέρεται σε ανακοίνωση η οποία αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΠΟΥ «η καπνοβιομηχανία επενδύει πάνω από $9 δισεκατ. για τη διαφήμιση των προϊόντων της».

Η φετινή εκστρατεία για την Παγκόσμια Ημέρα Καπνού του ΠΟΥ επικεντρώνεται στην προστασία των παιδιών και των νέων από την εκμετάλλευση από τον καπνό και τη σχετική βιομηχανία.

Ο ΠΟΥ παρέχει ένα σύνολο δραστηριοτήτων για τη σχολική τάξη, συμπεριλαμβανομένης μιας που προβληματίζει για το πώς η βιομηχανία προσπαθεί να χειριστεί τα παιδιά προάγοντας τη χρήση θανατηφόρων προϊόντων. Περιλαμβάνει επίσης ένα εκπαιδευτικό βίντεο, ένα μύθο-κουίζ και εργασίες για το σπίτι.

Οι δραστηριότητες κάνουν λόγο για τις τακτικές της καπνοβιομηχανίας όπως τα πάρτι και οι συναυλίες που διοργανώνονται και προωθούν γεύσεις ηλεκτρονικών τσιγάρων και ταυτόχρονα αφυπνούν τους νέους σχετικά με τους εκπροσώπους  ηλεκτρονικών τσιγάρων που παρουσιάζονται στα σχολεία και την τοποθέτηση προϊόντων σε δημοφιλείς νεανικές εκπομπές.

Ακόμη και κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πανδημίας του κορωνοϊού η βιομηχανία καπνού και νικοτίνης συνέχιζε να προωθεί προϊόντα τα οποία περιορίζουν την ικανότητα των ανθρώπων να καταπολεμούν τον κορωνοϊό και να ανακάμπτουν από την ασθένεια. Η καπνοβιομηχανία προσέφερε δωρεάν επώνυμες μάσκες και παράδοση στην πόρτα των σπιτιών κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Πάνω από 40 εκατομμύρια νέοι ηλικίας 13-15 ετών έχουν ήδη αρχίσει να καπνίζουν. Για να προσεγγίσει περισσότερους νέους, ο ΠΟΥ ξεκίνησε επίσης μια πρόκληση χορού στο TikTok και υιοθετεί τη χρήση κοινωνικών δικτύων όπως :Pinterest, Tinder, YouTube και TikTok προκειμένου να ενισχύσουν τα αντικαπνιστικό μηνύματα.

Ο ΠΟΥ καλεί όλους τους τομείς να βοηθήσουν στη διακοπή της τακτικής μάρκετινγκ του καπνού και των συναφών βιομηχανιών που στοχεύουν σε παιδιά και νέους.