1. Home
  2. Επικαιρότητα
  3. ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ: Ο ρόλος του management στη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών
ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ: Ο ρόλος του management στη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών

ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ: Ο ρόλος του management στη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών

0

Το 3ο υβριδικό forum: 2024: Σταθμός σημαντικών αλλαγών στα νοσοκομεία του
ΕΣΥ από τη σειρά Fora for innovating Healthcare Management που συνδιοργανώθηκε
από την Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας και τη CMT Prooptiki,
πραγματοποιήθηκε στις 21 Νοεμβρίου στο ξενοδοχείο RoyalOlympic και οι εργασίες
του ολοκληρώθηκαν με επιτυχία.
Στο πλαίσιο των εργασιών του forum, πραγματοποιήθηκε στρογγυλό τραπέζι με θέμα
«Ο ρόλος του management στη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων
υπηρεσιών», υπό τον συντονισμό του δημοσιογράφου κ. Γιώργου Σακκά. Η συζήτηση
επικεντρώθηκε στον κρίσιμο ρόλο του management για την αναβάθμιση των
υπηρεσιών υγείας και τη δημιουργία ενός πιο αποτελεσματικού και βιώσιμου ΕΣΥ.
Στο πάνελ συμμετείχαν διακεκριμένοι ομιλητές, οι οποίοι αντάλλαξαν απόψεις και
παρουσίασαν στρατηγικές για τη βελτίωση της ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας. Η κ.
Λίλιαν-Βενετία Βιλδιρίδη, Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας του Υπουργείου
Υγείας, υπογράμμισε τη σημασία της ενίσχυσης των δεικτών ποιότητας και της
αποδοτικότητας των νοσοκομειακών υπηρεσιών, τονίζοντας τη συμβολή του Ο.ΔΙ.Π.Υ.
και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (Π.Ο.Υ.) στη διαρκή βελτίωση του συστήματος.
Εξέφρασε την ανάγκη για ενίσχυση των νέων διοικήσεων στις Υγειονομικές Περιφέρειες
και στα νοσοκομεία του ΕΣΥ, με στόχο τη βελτίωση της συνολικής ποιότητας των
υπηρεσιών.
Ο κ. Χρήστος Νέστορας, Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.ΔΙ.Π.Υ. Α.Ε., παρουσίασε τη
στρατηγική του Οργανισμού, η οποία βασίζεται στο τρίπτυχο «Ποιότητα –
Αποδοτικότητα – Βιωσιμότητα». Εστίασε στις αλλαγές που έχουν ήδη δρομολογηθεί
στον Οργανισμό Διασφάλισης Ποιότητας (Ο.ΔΙ.Π.Υ.) με στόχο όχι μόνο την ενσωμάτωση
των δεικτών ποιότητας, μια συνεργασία που εδώ και μικρό χρονικό διάστημα
εξελίσσεται σε συνεργασία με την 1η Υ.Π.Ε. και την συνδρομή του Π.Ο.Υ., αλλά κυρίως
την βελτίωση των υπηρεσιών υγείας και αυτή η αλλαγή να γίνει εμφανής στον πολίτη
στην Ελλάδα. Επίσης, έθεσε το πλαίσιο των δομικών στόχων που ο Ο.ΔΙ.Π.Υ. έχει θέση
για το 2025, οι οποίοι επιγραμματικά εστιάζουν στην ενίσχυση ασφάλειας των ασθενών
με ταυτόχρονη μείωση των ενδονοσοκομειακών λοιμώξεων, αποτελεσματικότερη
διαχείριση πόρων, ανάπτυξη και εκπαίδευση προσωπικού, προώθηση της καινοτομίας
εντός των νοσοκομείων, εκτεταμένες συνέργιες για να επιτευχθούν οι στόχοι.
Ο Dr. Joao Breda, επικεφαλής του Γραφείου Ποιότητας Φροντίδας και Ασφάλειας
Ασθενών του Π.Ο.Υ., παρουσίασε τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόζει ο
Π.Ο.Υ. στον τομέα της ποιότητας, εξηγώντας ότι η ποιότητα για τον Π.Ο.Υ. σημαίνει
«βελτίωση του αποτελέσματος που αφορά τον ασθενή». Ειδική έμφαση έδωσε στην
ανάγκη επένδυσης στην ποιότητα σε όλα τα επίπεδα των υπηρεσιών υγείας, από την
πρόληψη μέχρι την αποκατάσταση, και ανακοίνωσε τη μελλοντική συνεργασία με την
1
η Υ.Π.Ε. και τον Ο.ΔΙ.Π.Υ. για την ενίσχυση της ποιότητας στην Ελλάδα. Εστίασε
επίσης στο πρόγραμμα HEALTH IQ και στην κατάρτιση στελεχών, με στόχο την ενίσχυση
της διοικητικής και επιστημονικής κουλτούρας ποιότητας.
Η κ. Όλγα Μπαλαούρα, Διοικήτρια της 1ης Υ.Π.Ε., επισήμανε την συμβολή των δεικτών
ποιότητας για την αποτελεσματική διοίκηση και την εμπιστοσύνη των πολιτών στο
σύστημα υγείας. Υπογράμμισε τη σημασία των γραφείων ποιότητας στα νοσοκομεία
και αναφέρθηκε στην πιστοποίηση του Γ.Ο.Α.Ν.Α. «Άγιος Σάββας», όπου κατείχε τη θέση
διοικητή έως πρόσφατα, ως ολοκληρωμένου κέντρου καρκίνου από τον Organisation of
European Cancer Institutes (OECI), τονίζοντας τη σημασία της εφαρμογής πρότυπων
διαδικασιών για τη συνεχιζόμενη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας.
Η συζήτηση επεσήμανε ότι η ποιότητα στις υπηρεσίες υγείας είναι θεμελιώδης για την
αποτελεσματική λειτουργία του ΕΣΥ και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών. Οι
ομιλητές συμφώνησαν ότι η συνεχιζόμενη εκπαίδευση του προσωπικού, η τεχνολογική
αναβάθμιση και η εφαρμογή διεθνών καλών πρακτικών είναι κρίσιμες για την επίτευξη
αυτών των στόχων.
Συμπεράσματα και μελλοντικές προοπτικές
Η ενότητα ανέδειξε τις πολυδιάστατες προκλήσεις και τις ευκαιρίες για το ΕΣΥ,
υπογραμμίζοντας την ανάγκη συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων, με στόχο
τη διασφάλιση της ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας. Οι διεθνείς πρακτικές και η
τεχνογνωσία του Π.Ο.Υ., σε συνδυασμό με τις στρατηγικές πρωτοβουλίες του Ο.ΔΙ.Π.Υ.
και την καθοδήγηση του Υπουργείου Υγείας, αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο για ένα
βιώσιμο και καινοτόμο σύστημα υγείας στην Ελλάδα.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε από όλους τους ομιλητές στην αναμενόμενη
συνεργασία της 1ης Υ.Π.Ε. με τον Π.Ο.Υ. για την εφαρμογή του προγράμματος
ποιότητας που αναπτύσσεται με την συμβολή του Ο.ΔΙ.Π.Υ. και αφορά σε όλο το
φάσμα των προσφερόμενων υπηρεσιών υγείας (πρόληψη, προ νοσοκομειακή,
νοσοκομειακή, παρηγορητική φροντίδα και αποκατάσταση).
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του forum:
www.healthcare-management.gr


 

Διαβάστε και ψηφιακά την έντυπη έκδοση "ΠΕΡΙ ΥΓΕΙΑΣ σήμερα"

Κυκλοφορεί σε πάνω από 2.000 σημεία πανελλαδικά