Τέρμα στην παραπληροφόρηση βάζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας
Γράφει η Αφροδίτη Ντάικου
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) και το TikTok, πλατφόρμα για βίντεο σύντομης μορφής , ανακοίνωσαν τη συνεργασία διάρκειας ενός έτους με στόχο την παροχή αξιόπιστων, επιστημονικών πληροφοριών για την υγεία.
Η συνεργασία αντανακλά τη δέσμευση του ΠΟΥ να αξιοποιήσει πολλαπλές πλατφόρμες ψηφιακής επικοινωνίας για την προώθηση της παιδείας για την υγεία, των υγιεινών συμπεριφορών και ενεργειών στον όλο και πιο ψηφιοποιημένο μας κόσμο. Οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να αποτελέσουν σημαντικές πηγές πληροφοριών που επηρεάζουν συμπεριφορές και αποφάσεις που σχετίζονται με την υγεία. Ένας στους τέσσερις νεαρούς ενήλικες αναζητά ενεργά περιεχόμενο ειδήσεων σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, συμπεριλαμβανομένου του TikTok. Γνωρίζουμε επίσης ότι οι άνθρωποι γίνονται όλο και περισσότερο στόχος παραπληροφόρησης σε αυτά τα ψηφιακά κανάλια.
Η νέα συνεργασία μεταξύ του ΠΟΥ και του TikTok πρόκειται να βοηθήσει στην αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, προωθώντας περιεχόμενο που βασίζεται σε στοιχεία και ενθαρρύνοντας θετικούς διαλόγους για την υγεία.
«Αυτή η συνεργασία μπορεί να αποδειχθεί ένα σημείο καμπής στο πώς οι πλατφόρμες μπορούν να είναι πιο κοινωνικά υπεύθυνες. Η διασταύρωση υγείας και τεχνολογίας προσφέρει μια ευκαιρία να προσεγγίσουμε ανθρώπους όλων των ηλικιών, όπου κι αν βρίσκονται, όταν θέλουν να έχουν πρόσβαση», δήλωσε ο Δρ Τζέρεμι Φάραρ, επικεφαλής επιστήμονας του ΠΟΥ. «Δουλεύοντας με το TikTok και άλλους, βοηθούμε τους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση σε αξιόπιστες πληροφορίες και να συμμετέχουν σε επιστημονικό διάλογο που συλλογικά βοηθά στη διαμόρφωση ενός πιο υγιούς μέλλοντος για όλους».
Το Tik Tok κι ο ρόλος του στην προώθηση της υγείας
Διαθέτοντας πάνω από 1 δισεκατομμύριο χρήστες, το TikTok χρησιμοποιεί την πλατφόρμα για να αυξήσει την ευαισθητοποίηση για την υγεία και την πρόσβαση σε αξιόπιστες πληροφορίες. Καταπολεεμώντας το στίγμα, επικοινωνώντας εντυπωσιακές ιστορίες, παρέχοντας πόρους για την υποστήριξη όσων έχουν ανάγκη και χτίζοντας ισχυρές κοινότητες, το TikTok στοχεύει να έχει θετικό αντίκτυπο στην ευημερία των ανθρώπων. “Γνωρίζουμε ότι εκατομμύρια άνθρωποι έρχονται στο TikTok καθημερινά για να μοιραστούν και να βρουν κάποια κοινότητα για όλους τους τομείς της ζωής τους, συμπεριλαμβανομένης της ευημερίας τους και προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι μπορούν να βρουν αξιόπιστες πληροφορίες για αυτό το σημαντικό θέμα. Χαίρομαι που συνεργαζόμαστε με το δίκτυο Fides του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας με άτομα που επηρεάζουν την υγεία, για να ενισχύσουμε περαιτέρω αυτή τη δέσμευση φέρνοντας ελκυστικό και έγκυρο περιεχόμενο ψυχικής ευεξίας στην κοινότητά μας», λέει ο Valiant Richey, Global Head of Trust and Safety Outreach and Partnerships του TikTok .
Το δίκτυο Fides του ΠΟΥ, που ξεκίνησε το 2020, κινητοποιεί τους δημιουργούς περιεχομένου υγείας για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και την αναβάθμιση του περιεχομένου που βασίζεται σε στοιχεία. Με μια κοινότητα άνω των 800 δημιουργών που προσεγγίζουν 150 εκατομμύρια άτομα σε διάφορες πλατφόρμες, το Fides μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της στοχευμένης, αξιόπιστης επικοινωνίας για να βοηθήσει τους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση σε καλύτερες πληροφορίες για την υγεία.
Ο Δρ Alain Labrique, Διευθυντής Ψηφιακής Υγείας και Καινοτομίας του ΠΟΥ, τόνισε τη σημασία αυτής της πρωτοβουλίας: «Οι δημιουργοί που κατανοούν τις ανάγκες του κοινού τους έχουν μια μοναδική ευκαιρία να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ της επιστήμης και της καθημερινής ζωής. Εδώ ο ΠΟΥ μπορεί να παρέμβει για να υποστηρίξει τους παράγοντες επιρροής στην παροχή πληροφοριών που βασίζονται σε στοιχεία, διασφαλίζοντας ότι οι συνομιλίες για την υγεία σε πλατφόρμες όπως το TikTok είναι τόσο επιδραστικές όσο και ενημερωμένες».
Η συνεργασία θα επεκτείνει τις προσπάθειες γύρω από μια σειρά σχετικών θεμάτων υγείας, μεταφράζοντας πληροφορίες που βασίζονται στην επιστήμη σε σχετικό και εύπεπτο βίντεο περιεχομένου, παρέχοντας επίσης περισσότερη υποστήριξη μέσω προγραμμάτων εκπαίδευσης στους δημιουργούς του TikTok.