1. Home
  2. Αθληση
  3. και
  4. ευεξία
  5. Ανακαλύψτε τα πολλαπλά οφέλη του σκανδιναβικού τρόπου βαδίσματος
Ανακαλύψτε τα πολλαπλά οφέλη του σκανδιναβικού τρόπου βαδίσματος

Ανακαλύψτε τα πολλαπλά οφέλη του σκανδιναβικού τρόπου βαδίσματος

0

Θέλετε να ενισχύσετε τη ρουτίνα του περπατήματος ή να επιστρέψετε στην άσκηση με διασκεδαστικό και ασφαλή τρόπο; Δοκιμάστε το σκανδιναβικό περπάτημα!

Το σκανδιναβικό περπάτημα μιμείται την κίνηση του σκι αντοχής χρησιμοποιώντας κοντάρια ώστε να πιέζετε τον εαυτό σας καθώς περπατάτε. Ξεκίνησε στη Φινλανδία στις αρχές του 20ου αιώνα ως καλοκαιρινό πρόγραμμα εκπαίδευσης για σκιέρ αντοχής. Ωστόσο, είναι πλέον ένας δημοφιλής τρόπος απόλαυσης του περπατήματος ενώ ταυτόχρονα κάνετε προπόνηση για ολόκληρο το σώμα.

Με τακτικό περπάτημα, χρησιμοποιείτε περίπου το 50% έως 70% των μυών σας, αλλά με το σκανδιναβικό, χρησιμοποιείτε έως και 80% έως 90% εμπλέκοντας περαιτέρω τα χέρια, τους ώμους, την πλάτη και τον πυρήνα σας.

 

 

Πολλαπλά οφέλη

Το σκανδιναβικό περπάτημα προσφέρει πολλά. Μελέτες έχουν δείξει ότι το σκανδιναβικό περπάτημα καίει περισσότερες θερμίδες από το κανονικό περπάτημα – οι εκτιμήσεις κυμαίνονται αυξητικά από 18% έως 67% – και μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων της «κακής» χοληστερόλης LDL.

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε διαδικτυακά στις 14 Ιουνίου 2022 από το Canadian Journal of Cardiology διαπίστωσε ότι τα άτομα με καρδιοπάθεια που έκαναν σκανδιναβικό περπάτημα δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα για 12 εβδομάδες αύξησαν την αντοχή τους (όπως μετρήθηκε με ένα τεστ ταχύτητας βαδίσματος έξι λεπτών) και ανέφεραν καλύτερη ποιότητα ζωής και λιγότερα συμπτώματα κατάθλιψης από ό,τι πριν ξεκινήσουν το πρόγραμμα.

Το σκανδιναβικό περπάτημα είναι ιδανικό για ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας, καθώς μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της κινητικότητας και της ισορροπίας. Το σκανδιναβικό περπάτημα σας αναγκάζει να κάνετε μεγαλύτερα βήματα βοηθώντας στη βελτίωση του βηματισμού σας και στην αποφυγή ενός ακατάστατου βηματισμού που μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο πτώσεων. Τα κοντάρια βοηθούν επίσης στην προστασία των αρθρώσεων του κάτω μέρους του σώματος. Όταν περπατάτε με κοντάρια, η δύναμη κάθε διασκελισμού κατανέμεται μέσω των πόλων – και λιγότερο μέσω των ποδιών – γεγονός που μειώνει την πίεση στους γοφούς, τα γόνατα και τα πόδια σας.

Σε αντίθεση με τα κοντάρια πεζοπορίας, τα οποία έχουν χαλαρούς ιμάντες για τους καρπούς σας, οι περισσότεροι σκανδιναβικοί στύλοι διαθέτουν ένα ειδικό σύστημα που μοιάζει με γάντι που συνδέεται σε κάθε στύλο. Σύρετε το χέρι σας μέσα σε αυτό και χρησιμοποιείτε την παλάμη σας και όχι τα δάχτυλά σας καθώς προχωράτε προς τα εμπρός.

Μπορείτε να βρείτε σκανδιναβικούς στύλους σε καταστήματα αθλητικών ειδών, υπαίθρια καταστήματα και στο διαδίκτυο. Καλό είναι να ξεκινήσετε περπατώντας σε επίπεδες επιφάνειες όπως τα πεζοδρόμια της γειτονιάς σας ή σε μονοπάτια. Καθώς θα γίνεστε πιο έμπειροι, βγείτε σε μονοπάτια της φύσης με διαφορετικές επιφάνειες και κλίσεις για μεγαλύτερη πρόκληση.


 

Διαβάστε και ψηφιακά την έντυπη έκδοση "ΠΕΡΙ ΥΓΕΙΑΣ σήμερα"

Κυκλοφορεί σε πάνω από 2.000 σημεία πανελλαδικά