1. Home
  2. Επικαιρότητα
  3. Βιταμίνη C και πρόληψη της απώλειας μυικής μάζας
Βιταμίνη C και πρόληψη της απώλειας μυικής μάζας

Βιταμίνη C και πρόληψη της απώλειας μυικής μάζας

0

Τα οφέλη της κατανάλωσης Βιταμίνης C είναι πολλά. Νέα μάλιστα έρευνα αποκαλύπτει πως η υψηλή κατανάλωση βιταμίνης C μετά τα 50 έτη, είναι δυνατόν να συμβάλει στη διατήρηση της μυϊκής μάζας και στην τρίτη ηλικία σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που εξέτασε την επίδραση της διατροφής στην πρόληψη της “σαρκοπενίας”, δηλαδή της απώλειας μυϊκής μάζας που προκαλείται από το γήρας.

“Εκτός της σαρκοπενίας, η απώλεια της μυικής μάζας συνδέεται με μείωση στην ποιότητα ζωής, αδυναμία, σωματική αναπηρία, διαβήτη τύπου 2 και πρόωρο θάνατο”, αναφέρει η Δρ Ailsa Welch, καθηγήτρια στην Ιατρική Σχολή Norwich του πανεπιστημίου της Ανατολικής Αγγλίας που συνεργάστηκε για την ενλόγω έρευνα με το Πανεπιστήμιο του Cambridge και το Strangeways Research Laboratory στο Cambridge.

Οι ερευνητές μελέτησαν  δεδομένα περισσοτέρων των 13.000 ατόμων ηλικίας 42-82 ετών από το πρόγραμμα EPIC (European Prospective Investigation on Cancer and Nutrition) Norfolk σχετικά  με τη μυϊκή τους μάζα, την πρόσληψη βιταμίνης C βάσει του εβδομαδιαίου διατροφικού τους ημερολογίου καθώς και τη συγκέντρωση της βιταμίνης στο αίμα τους. Η μελέτη EPIC-Norfolk χρηματοδοτήθηκε από το Ιατρικό Ερευνητικό Συμβούλιο και το Κέντρο για την Έρευνα του Καρκίνου του Ηνωμένου Βασιλείου. Σύμφωνα με τον Δρ Richard Hayhoe, την Ιατρική Σχολή Norwich, οι ηλικιωμένοι με την υψηλότερη συγκέντρωση βιταμίνης C στη διατροφή ή το αίμα τους είχαν μεγαλύτερη μυϊκή μάζα.

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C βρίσκεται σε μεγάλες συγκεντρώσεις σε φρούτα όπως τα εσπεριδοειδή και τα μούρα, σε λαχανικά όπως είναι οι πιπεριές αλλά και σε πολλά συμπληρώματα διατροφής. Άρα δεν είναι καθόλου δύσκολο για τα άτομα μέσης ηλικίας και τους τους ηλικιωμένους να αυξήσουν την κατανάλωσή της. Επιπλέον οι επιστήμονες διευκρίνισαν ότι  τα αποτελέσματα της μελέτης τους δεν βρίσκουν εφαρμογή σε άτομα με μεγάλη έλλειψη της βιταμίνης αλλά στους περισσότερους ανθρώπους, για τους οποίους η κατανάλωση ενός πορτοκαλιού καθημερινά και λαχανικών με κάθε γεύμα είναι επαρκή.