1. Home
  2. Διατροφή
  3. Εορταστικές διατροφικές επιλογές που υπόσχονται ένα δυναμικό νέο έτος
Εορταστικές διατροφικές επιλογές που υπόσχονται ένα δυναμικό νέο έτος

Εορταστικές διατροφικές επιλογές που υπόσχονται ένα δυναμικό νέο έτος

0

Μικρές αλλαγές στη διατροφή μπορούν να σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε δυναμικά τη νέα χρονιά. Διώξτε τις αρνητικές σκέψεις και υιοθετήστε νέες συνήθειες.

Επικεντρωθείτε στον έλεγχο των μερίδων και στο προσεκτικό φαγητό. Οι άνθρωποι συχνά τρώνε υπερβολικά κατά τη διάρκεια των διακοπών λόγω των δελεαστικών επιλογών φαγητού και τις πραγματικά μεγάλες μερίδες — σκεφτείτε τα οικογενειακά δείπνα και τα πάρτι.  Τι μπορείτε να κάνετε…Για παράδειγμα, εάν προσφέρονται τρία διαφορετικά κέικ στο πάρτι και σας αρέσουν και τα τρία, πάρτε μια μικρή φέτα από το καθένα. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να απολαύσετε μια ποικιλία από καλούδια χωρίς να το παρακάνετε.

Η θέα των λουκούλλειων γευμάτων είναι επίσης μια ευκαιρία να εξασκηθείτε στο προσεχτικό φαγητό, το οποίο μπορεί να μειώσει την υπερκατανάλωση τροφής. Εστιάστε στο να τρώτε αργά και να απολαμβάνετε τις γεύσεις και κάντε μια παύση για να μιλήσετε και να κοινωνικοποιηθείτε. Ο πιο αργός ρυθμός δίνει στο σώμα σας χρόνο να αισθανθεί τι έχετε φάει και να σηματοδοτήσει στον εγκέφαλο ότι είστε χορτάτοι.

Στα γιορτινά σας πιάτα, βάλτε τις φυτικές ίνες σε υψηλή προτεραιότητα. Για παράδειγμα, η μεσογειακή δίαιτα, δίνει έμφαση στην κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και δημητριακών ολικής αλέσεως και στη χρήση υγιεινών ελαίων. Αυτή η διατροφή είναι πλούσια  σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα που βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους (και τα δύο καλοδεχούμενα δώρα κατά τη διάρκεια των διακοπών). Οι διακοπές είναι μια ιδανική ευκαιρία για να ξεκινήσετε τη μετάβαση σε μια φυτική διατροφή, αφού μαγειρεύετε περισσότερο από το συνηθισμένο και συχνά χρειάζεστε νέες ιδέες για γεύματα.

Επιλέξτε να τρώτε περισσότερες σαλάτες. Οι σαλάτες είναι εξαιρετικές για γιορτές και οικογενειακά γεύματα, καθώς μπορείτε να φτιάξετε μεγάλες ποσότητες. Μια άλλη προσέγγιση είναι να προσθέσετε μια συνοδευτική σαλάτα σε τουλάχιστον ένα καθημερινό γεύμα.

 Μία φορά την εβδομάδα, γίνετε χορτοφάγος για όλη την ημέρα και τρώτε τίποτα άλλο εκτός από φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να αναγνωρίσετε τους τύπους και τις ποσότητες των τροφών που πρέπει να τρώτε χωρίς την υπερβολική πίεση να το κάνετε συνεχώς. Καθώς αισθάνεστε πιο άνετα, δοκιμάστε δύο ημέρες την εβδομάδα. 

Δοκιμάστε νέες συνταγές. Η δημιουργία μόνο ενός νέου χορτοφαγικού γεύματος την εβδομάδα μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε την προετοιμασία των γευμάτων λιγότερο αποθαρρυντική. Υπάρχουν μάλιστα πολλές εύκολες, υγιεινές συνταγές στο Διαδίκτυο. Βρείτε κάτι που χρησιμοποιεί συστατικά που σας αρέσουν και που απαιτεί μόνο λίγα βήματα ή ελάχιστες μαγειρικές δεξιότητες.  Με όλο το επιπλέον ψήσιμο και μαγείρεμα, οι διακοπές είναι η ιδανική στιγμή για να προσθέσετε επίσης περισσότερα μπαχαρικά στη διατροφή σας. Πολλά μπαχαρικά περιέχουν αντιοξειδωτικά, φλαβονοειδή και άλλες ευεργετικές ενώσεις που εμπλέκονται στη ρύθμιση της διάθεσης και της φλεγμονής.