1. Home
  2. Διατροφή
  3. Η σωστή και υγιεινή νηστεία
Η σωστή και υγιεινή νηστεία

Η σωστή και υγιεινή νηστεία

0

Για εκείνους που νηστεύουν τις γιορτινές περιόδους, εβδομαδιαία κάθε Τετάρτη και Παρασκευή όταν προβλέπεται, ιδίως το Πάσχα και τα Χριστούγεννα, δηλαδή είτε λίγο πριν τον εορτασμό της γέννησης του Χριστού, ή καθόλη τη Μεγάλη Σαρακοστή, ακολούθως 15 ημέρες πριν την Κοίμηση της Θεοτόκου τον Αύγουστο και ούτω καθεξής, είναι σημαντικό να διατηρήσουν μια ισορροπημένη έστω διατροφή. Καθώς η νηστεία του Πάσχα είναι πιο απαιτητική με αποχή από το κρέας, το ψάρι και τα γαλακτοκομικά, υπό αυστηρή τήρηση και για μεγαλύτερο διάστημα, κρίνεται αναγκαίο να ενσωματώσουμε το καθημερινό μας διατροφολόγιο στις διαθέσιμες νηστίσιμες επιλογές.

Συνήθως, οι τροφές το τρέχον διάστημα της άνοιξης είναι αρκετά προσαρμόσιμες, ενώ τα φαγητά που μπορούμε να ετοιμάσουμε δεν εκλείπουν σε γεύση και πληρότητα συστατικών. Η μεσογειακή διατροφή μας βοηθά αρκετά στο να μαγειρέψουμε απλές και νόστιμες συνταγές βασισμένες σε νηστίσιμα, χορτοφαγικά στοιχεία που δεν κοστίζουν και σαν παρασκευές δεν απαιτούν σύνθετες τεχνικές. Κάλλιστα υπάρχουν και αντίστοιχες εναλλακτικές, εξαρτώμενες από προσωπικές προτιμήσεις. Αν για παράδειγμα, αντιμετωπίζει κανείς προβλήματα στο πεπτικό σύστημα. Αλλά συνολικά, η διατροφή είναι απλή και συμβατή με τον τρόπο ζωής μας.

Η έννοια της νηστείας δεν αφορά άλλωστε αποκλειστικά τη μείωση των τροφών που λαμβάνονται, όσο την εφαρμοσμένη λιτότητα, την αποτοξίνωση και την αποφυγή κατάχρησης – υπερκατανάλωσης μιας ποσότητας φαγητού για πνευματικούς και σωματικούς λόγους. Όταν το άτομο τηρεί μια σειρά στέρησης και εγκράτειας, ιδανικά η νηστεία θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως αφορμή ή μέσο για τη διαχείριση του σωματικού βάρους. Δε χρειάζεται επομένως να υπάρχουν ενδοιασμοί για το αν θα νηστέψετε ή όχι, δεδομένου ότι οι διατροφικοί στόχοι που επιθυμείτε να πετύχετε θα γίνουν πράξη, έχοντας υπόψη τις βασικές αρχές της νηστείας με μέτρο και σύνεση, πάντα με τις οδηγίες ειδικού, εφόσον είναι αναγκαίο.