1. Home
  2. Αθληση
  3. και
  4. ευεξία
  5. Ποια είναι τα οφέλη της σωματικής άσκησης κατά τη διάρκεια της περιόδου
Ποια είναι τα οφέλη της σωματικής άσκησης κατά τη διάρκεια της περιόδου

Ποια είναι τα οφέλη της σωματικής άσκησης κατά τη διάρκεια της περιόδου

0

Καθώς η άθληση αυξάνει με φυσικό τρόπο τα επίπεδα της ενδορφίνης στο σώμα, ενδέχεται να έχει θετική επίδραση τόσο στη διάθεση όσο και στην ανακούφιση από τα συμπτώματα της περιόδου εν γένει. Όταν οι λεγόμενες ως ενδορφίνες απελευθερώνονται κατά τη διάρκεια της άσκησης, λειτουργούν σαν αναλγητικό για τον οργανισμό, προσφέροντας ανακούφιση από όλα όσα επιφέρει η περίοδος. Ο αθλητισμός, επίσης, προλαμβάνει και κατευνάζει τις κράμπες, τον πονοκέφαλο ή τις ημικρανίες, αλλά και τον πόνο στη μέση που σχετίζονται άμεσα με την περίοδο.

Υπάρχει, ωστόσο, μια γενικότερη ανησυχία και αμφιβολία για το αν κανείς πρέπει να συνεχίζει να αθλείται όσο διαρκεί περίοδος, υπόψει της επιρροής της στη φυσική κατάσταση και απόδοση, όπως η αίσθηση κούρασης και η έλλειψη ενέργειας. Συνεπώς, αρκετοί είναι αυτοί που αποφεύγουν τις προπονήσεις κατά τη διάρκεια της περιόδου. Αντιθέτως, όμως, λέγεται ότι η διατήρηση ενός προγράμματος άσκησης δύναται όντως να συμβάλλει στην αντιμετώπιση και απαλλαγή από ορισμένα κοινά συμπτώματα που συνδέονται με τη (δυσ-) εμμηνόρροια. Δε χρειάζεται, επομένως, να σταματάτε κάθε αθλητική δραστηριότητα όταν έχετε περίοδο, αντ’ αυτού δοκιμάστε να ασκηθείτε απλά με λιγότερη ένταση αυτή τη φορά.

Ακολούθως, εάν νιώσετε κόπωση και αλλαγές στη διάθεση λίγο πριν από την περίοδο, ή και κατά τη διάρκεια του κύκλου, μια τακτική αερόβια άσκηση μπορεί να μετριάσει αυτά τα συμπτώματα. Δεδομένου ότι η άσκηση ανεβάζει τα επίπεδα ενδορφίνης, είναι σε θέση να μεγιστοποιήσει ταυτόχρονα τη διάθεση προς το θετικό.

Τέλος, σε περίπτωση που βιώνετε οδυνηρές περιόδους, το γνωστό φαινόμενο ως δυσμηνόρροια, ασκήσεις όπως λόγου χάρη το χαλαρό περπάτημα ή η yoga θα σας βοηθήσουν να μειώσετε σε αρκετά σημαντικό βαθμό τα παραπάνω συμπτώματα. Εφόσον λοιπόν, τηρείτε συγχρόνως και ένα πλαίσιο υγιεινής διατροφής θα έχετε μια έξτρα δύναμη και ώθηση να περάσετε την περίοδο αθλούμενες, χωρίς δυσάρεστες συνέπειες.