1. Home
  2. Διατροφή
  3. Τα τρόφιμα ολικής άλεσης ασπίδα στον διαβήτη τύπου 2
Τα τρόφιμα ολικής άλεσης ασπίδα στον διαβήτη τύπου 2

Τα τρόφιμα ολικής άλεσης ασπίδα στον διαβήτη τύπου 2

0

Καταναλώνοντας καθημερινά τρόφιμα ολικής άλεσης συμβάλλετε στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης του σακχαρώδους διαβήτη τύπου 2 αλλά και του ταυτόχρονου οικονομικού κόστους που συνεπάγεται η θεραπεία του, σύμφωνα με στοιχεία από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Φινλανδίας και του Φινλανδικού Ινστιτούτου Υγείας.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η καθηγήτρια Janne Martikainen από το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Φινλανδίας.«Ακόμα και μόνο μία μερίδα προϊόντων ολικής άλεσης ως μέρος του καθημερινού μας διατροφικού πλάνου μπορεί να κάνει τη διαφορά και να μειώσει τη συχνότητα εμφάνισης του σακχαρώδους διαβήτη τύπου 2, σε σύγκριση με όσους δεν καταναλώνουν τρόφιμα αυτής της κατηγορίας».

Σχετικά με το κόστος, η ειδικός εκτιμά ότι τα επόμενα δέκα χρόνια η εξοικονόμηση από την αντίστοιχη καθημερινή κατανάλωση τροφίμων ολικής αλέσεως θα μπορούσε να ανέλθει από τα 300 εκατομμύρια (-3,3%) σε σχεδόν ένα δισεκατομμύριο (-12,2%) ευρώ σε τρέχουσα αξία.

Η συγκεκριμένη μελέτη η οποία δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nutrients, χρησιμοποίησε ευρήματα από διαφορετικές πηγές, όπως είναι η μελέτη FinHealth, με στόχο την αξιολόγηση των επιπτώσεων της αυξημένης κατανάλωσης τροφών ολικής αλέσεως στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2 στην υγεία αλλά και την οικονομία.

Ολικής άλεσης μπορείτε να βρείτε και να προμηθευτέστε μακαρόνια, ψωμί, καστανό ρύζι και  ακόμη και  αλεύρι ολικής άλεσης.

Τέλος η υπεύθυνη έρευνας Jaana Lindström από το Φινλανδικό Ινστιτούτο Υγείας και Πρόνοιας αναφέρει:  «Σύμφωνα με τις διατροφικές συστάσεις, τουλάχιστον 3-6 μερίδες τροφίμων ολικής αλέσεως θα πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά, ανάλογα και με τις ενεργειακές απαιτήσεις του ατόμου».