1. Home
  2. Αθληση
  3. και
  4. ευεξία
  5. Τροφές που ενδυναμώνουν την προπόνηση και την απόδοση σας
Τροφές που ενδυναμώνουν την προπόνηση και την απόδοση σας

Τροφές που ενδυναμώνουν την προπόνηση και την απόδοση σας

0

Υπάρχουν κάποια τρόφιμα που ενισχύουν την προπόνηση και μας δίνουν ενέργεια, συμβάλλοντας στο να εντείνουμε το γυμναστικό μας αποτέλεσμα. Για το αν πρέπει να τρώμε ή όχι πριν τη γυμναστική, πόσους υδατάνθρακες να καταναλώσουμε και τι γεύμα να φάμε μετά πολλοί από όσους γυμνάζονται τακτικά ή σκέφτονται να ξεκινήσουν κάποια άσκηση χωρίς συνέπειες. Σχετικά με τα ερωτήματα αυτά, ακολουθούν και κάποιες απαντήσεις των ειδικών πάνω στο θέμα.

Μην κάνετε γυμναστική με άδειο στομάχι

Πρέπει να έχετε φάει κάτι πριν κάνετε οποιαδήποτε γυμναστική, άσχετα από την ώρα. Δοκιμάστε για παράδειγμα ένα μικρό σνακ που δίνει πολλή ενέργεια, όπως μια μπανάνα, τουλάχιστον 30 λεπτά προτού αρχίσετε. Θα αυξήσει τις αντοχές σας. Συνδυάστε υδατάνθρακα και ποιοτική πρωτεΐνη, π.χ. ένα μήλο με φυστικοβούτυρο, ή γιαούρτι με βρώμη. Εξαιρείται μόνο η περίπτωση που έχουν περάσει 2 με 3 ώρες από το τελευταίο σας πλήρες γεύμα, οπότε και δεν χρειάζεται να φάτε κάποιο σνακ.

Να αποφεύγετε τις σκόνες πρωτεΐνης

Οι περισσότερες δεν σας προσφέρουν κάτι παραπάνω από αυτό που θα σας δώσει ένα ισορροπημένο σνακ. Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι προκαλούν παρενέργειες όπως ταχυκαρδία, υπερβολική εφίδρωση και προβλήματα στην πέψη. Κάποιοι διαιτολόγοι μάλιστα, προτείνουν ότι είναι προτιμότερο να πιείτε μια κούπα καφέ από άποψη ενέργειας.

Καταναλώνετε άφθονο νερό καθόσον γυμνάζεστε

Αν δεν γυμνάζεστε πάνω από μία ώρα, δεν καθίσταται ανάγκη για σνακ κατά τη διάρκεια της σωματικής άσκησης. Πρέπει, όμως να πίνετε αρκετό νερό για να παραμένετε ενυδατωμένοι. Αν κάνετε γυμναστική για περισσότερο από μία ώρα, μερικά αποξηραμένα φρούτα στο διάλειμμά σας θα σας προσφέρουν την ενέργεια που χρειάζεστε. Ανάλογα με τον τύπο και την ένταση της γυμναστικής, αλλά και το πόσο εξοικειωμένο είναι το άτομο με αυτή, υπάρχουν οι ιδανικές επιλογές όπως ο χυμός, ή ένα ενεργειακό ποτό για αθλητές και φυσικά οι ανάλαφρες δε πλήρεις μεν μπάρες δημητριακών.

Φαγητό μετά την προπόνηση

Το κατάλληλο γεύμα μετά τη γυμναστική είναι και πάλι ένας συνδυασμός υδατανθράκων και πρωτεΐνης. Η πρωτεΐνη φροντίζει τους καταπονημένους μύες, και οι υδατάνθρακες επαναφέρουν την ενέργεια σε φυσιολογικά επίπεδα. Προτιμήστε άλιπη πρωτεΐνη, όπως ψάρι ή κοτόπουλο, με καστανό ρύζι ή γλυκοπατάτες. Προσθέστε μερικά φρέσκα λαχανικά, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Αν δεν πεινάτε τόσο όσο να έχετε διάθεση για ένα πλήρες γεύμα, το γιαούρτι ή τα βραστά αυγά είναι μια καλή εναλλακτική. Μην προτιμάτε σε υπερβολικό βαθμό συμπληρώματα (διατροφής) σε shakes πρωτεΐνης. Το ίδιο ισχύει ωστόσο και για τις μπάρες πρωτεΐνης που αποτελούν ξηρά τροφή. Δώστε προσοχή στις ετικέτες, για να ξέρετε τι καταναλώνετε κάθε φορά.