1. Home
  2. Διατροφή
  3. Φθινόπωρο, μήλα και μια πρωτότυπη ιδέα από την αγγλική επαρχία
Φθινόπωρο, μήλα και μια πρωτότυπη ιδέα από την αγγλική επαρχία

Φθινόπωρο, μήλα και μια πρωτότυπη ιδέα από την αγγλική επαρχία

0

Γράφει η Αφροδίτη Ντάικου

 

Θα μπορούσαμε να επενδύσουμε στον καρπό της πανέμορφης μηλιάς; Πόσο ωφελεί το μήλο την υγεία; Στην Ελλάδα συνηθίζεται να λέμε «Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα», οι δε Άγγλοι το θέτουν ως εξής: « Eat an apple before going to bed and you”ll keep the doctor from earning his bread».

Στην αγγλική επαρχία νέα τάση φέρνει τα μήλα στην επικαιρότητα καθώς ολοένα και περισσότερο νέα ζευγάρια αναζητούν πρωτότυπες ιδέες για να εκμεταλλευτούν την απλόχερη γη.

 

 

Επενδύοντας στο μήλο

 

Η επαναστατική πρωτοβουλία της Polly Hilton που η ίδια δεν διαθέτει ίχνος ιδιοκτησίας αλλά περιδιαβαίνει στα περιβόλια και τα σπίτια ζητώντας την άδεια να εκμεταλλευτεί τον καρπό των παραμελημένων δέντρων με αντάλλαγμα να τα φροντίζει, είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας ολόκληρης εθελοντικής ομάδας που κατάφερε να μετατρέψει το χόμπι της σε επάγγελμα.

 

 

Αρχικά η Polly με τη βοήθεια του συζύγου της Mat, είχε κατά νου να διασώσει μια σημαντική έκταση γης που εγκαταλείφθηκε πριν εκατό περίπου χρόνια. Άρχισε λοιπόν έναν αγώνα διάσωσης της παραμελημένης μηλιάς χτυπώντας από πόρτα σε πόρτα και παίρνοντας την άδεια να περιποιηθεί τα δέντρα με αντάλλαγμα τον καρπό τους. Το εγχείρημα αποδείχθηκε δύσκολο, χρονοβόρο αλλά οι καρποί -κυριολεκτικά και μεταφορικά – της χάρισαν αρχικά το βραβείο του ιδρύματος Henry Plum ( οργανισμός που στηρίζει τους νέους οι οποίοι αφιερώνονται στη γεωργία ή την κτηνοτροφία) και στη συνέχεια ο αυθεντικός της μηλίτης με την επωνυμία «Find&Forest» βρήκε τη θέση του σε πολυβραβευμένα εστιατόρια του Λονδίνου ενώ πρόσφατα κατέφθασε και στα εστιατόρια της Νέας Υόρκης.

 

Γιατί τα μήλα προασπίζουν την υγεία μας;

 

 

Τα μήλα αποτελούν πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών, πολυφαινολών και άλλων φυτοχημικών στοιχείων. Ένα μεσαίου μεγέθους μήλο καθημερινά μάς παρέχει 8,4 mg βιταμίνης C, που ισοδυναμεί με 9% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης για τη βιταμίνη αυτή.

Ένα πλήθος βιταμινών περιέχονται στους καρπούς αυτούς όπως είναι η ριβοφλαβίνη (βιταμίνη Β2), η βιταμίνη Κ, η βιταμίνη Α, η πυριδοξίνη (βιταμίνη Β6) και το κάλιο. Ενώ σε ό,τι αφορά τα μάκρο-θρεπτικά συστατικά του, το μήλο είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες, περιέχει 25 γραμμάρια υδατανθράκων και το σύνολο των θερμίδων του προέρχεται από αυτούς όπως συμβαίνει με όλα τα φρούτα που δεν περιέχουν καθόλου λίπος. Σε ό,τι αφορά δε τις θερμίδες, ένα μέτριο μήλο δίνει 65 kcal, ενώ αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από νερό, περίπου 84%. Τρώγοντας ένα μήλο λαμβάνουμε μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών, περίπου 4,5 γραμμάρια ανά καρπό.

Παράλληλα είναι μια καλή πηγή αντιοξειδωτικών, καθώς έχει το δεύτερο υψηλότερο επίπεδο αντιοξειδωτικής δράσης σε σύγκριση με άλλα φρούτα.

Τα φλαβονοειδή, που περιέχονται σε υψηλές συγκεντρώσεις στα μήλα, είναι επίσης ουσίες με ισχυρές αντιοξειδωτικές ικανότητες. Άλλες φλαβονοειδείς ουσίες επιφέρουν αντιφλεγμονώδεις επιδράσεις, εμποδίζουν την συσσώρευση αιμοπεταλίων ή συνεισφέρουν στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Όλες αυτές οι ιδιότητες, καθιστούν τα φλαβονοειδή ένα ιδιαίτερα σημαντικό μέσο για την πρόληψη και αντιμετώπιση καρδιαγγειακών προβλημάτων.

Επίσης, πιστεύεται ότι τα φλαβονοειδή και τα φαινολικά οξέα που περιέχονται στον χυμό μήλου, συντελούν στη μείωση της φλεγμονής στους αεραγωγούς, στοιχείο βασικό για τον συριγμό και την εκδήλωση άσθματος. Μάλιστα, σε έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Αμπερντίν, αποκαλύφθηκε ότι οι μητέρες οι οποίες έτρωγαν τουλάχιστον 4 μήλα την εβδομάδα κατείχαν έως και 50% λιγότερες πιθανότητες να γεννήσουν παιδί με άσθμα.

Συνοψίζοντας, ο συνδυασμός της δράσης της πηκτίνης και των αντιοξειδωτικών ουσιών που περιέχουν τα μήλα, έχει θεωρηθεί ως μια από τις καλύτερες ασπίδες προστασίας από τον διαβήτη καθώς δεν ανεβάζει απότομα τη γλυκόζη στο αίμα.