Home Διατροφή Δίαιτες εξπρές: Kαλύτερα να το ξανασκεφτείτε!
Δίαιτες εξπρές: Kαλύτερα να το ξανασκεφτείτε!

Δίαιτες εξπρές: Kαλύτερα να το ξανασκεφτείτε!

0

δίαιτες εξπρέςΟι δίαιτες εξπρές είναι η πιο hot τάση κάθε καλοκαίρι. Αυτή την εποχή στο μυαλό των περισσότερων ανθρώπων υπάρχει η λέξη «διαίτα». Ποια είναι όμως τα προβλήματα που δημιουργούνται όταν ακολουθείς ένα τέτοιο πρόγραμμα;

Γράφει η Δήμητρα Γλυνού, Κλινική διαιτολόγος- διατροφολόγος, MSc Διατροφή, δημόσια υγεία και πολιτικές.

Η παράλειψη γευμάτων οδηγεί στη μείωση του μεταβολισμού

Πολλές φορές μπορεί να νομίζεις πως παραλείποντας γεύματα οι προσλαμβανόμενες θερμίδες μέσα στην ημέρα σου θα μειωθούν και έτσι θα χάσεις βάρος. Μια σωστή αρχή είναι η κατανάλωση σωστών γευμάτων ανά 3-4 ώρες ώστε να μη μένει ο οργανισμός σου χωρίς καύσιμα. Αυτό θα βοηθήσει το μεταβόλισμό σου να κάνει περισσότερες καύσεις. Επίσης αφήνοντας μεγάλα διαστήματα μεταξύ των γευμάτων, δημιουργείται υπογλυκαιμία και όταν έρθει η στιγμή να φας, καταναλώνεις περισσότερες θερμίδες από αυτό που θα έπρεπε.

Τρως λιγότερες θερμίδες από αυτές που χρειάζεται ο οργανισμός σου

Μπορεί να ακολουθείς τη σωστή αρχή των συχνών γευμάτων, όμως να καταναλώνεις λιγότερες θερμίδες από αυτές που χρειάζεται ο οργανισμός σου. Ο κάθε άνθρωπος ανάλογα με τη σωματοδομή, τη δραστηριότητα και άλλους παράγοντες, κάνει συγκεκριμένες καύσεις μέσα στην ημέρα. Αν η ημερήσια πρόσληψη των θερμίδων σου λοιπόν είναι πολύ μικρότερη από αυτές τις καύσεις ο μεταβολισμός δεν λειτουργεί σωστά και έτσι δε βλέπεις την επιθυμητή απώλεια.

Δεν καταναλώνεις συγκεκριμένες ομάδες τροφίμων

Στην καθημερινότητα ο οργανισμός για να λειτουργήσει σωστά χρειάζεται όλα τα θρεπτικά συστατικα, όπως υδατάνθρακα, πρωτεΐνη και λίπος. Αυτά τα συστατικά είναι απαραίτητο να διαχωριστούν σωστά μέσα στη ημέρα σου ώστε να μπορέσεις να χάσεις βάρος. Αποκλείοντας κάποιες ομάδες τροφίμων αυτό που θα καταφέρεις είναι να μπλοκάρεις το μεταβολισμό σου και να μην έχεις τα αποτελέσματα που θες.

Επιλέγεις λάθος τρόφιμα

Πολλές φορές μπορεί να νομίζεις ότι κάνεις τις σωστές επιλογές στα τρόφιμα που καταναλώνεις όμως στην πραγματικότητα να μην είναι. Όταν ακολουθείς μια γρήγορη δίαιτα οι επιλογές τροφίμων μειώνονται και πολλές φορές έχεις την τάση να καταναλώνεις τρόφιμα τα οποία δεν  είναι οι καλύτερες επιλογές για τον οργανισμό. Στο εμπόριο υπάρχουν πολλά τρόφιμα τα οποία θεωρούνται σωστές επιλογές για μια διατροφή όμως κρύβουν παγίδες. Αυτό που θα σε βοηθήσει είναι να ελέγχεις πάντα τα συστατικά του προϊόντος που θα καταναλώσεις, έτσι θα ξέρεις τα κρυμμένα λιπαρά, ζάχαρη ή αλάτι που περιέχουν.

Περιορίζεις τη φυσική δραστηριότητα

Κάνοντας μια δίαιτα χαμηλών θερμίδων υπάρχουν πολλές πιθανότητες να μην έχεις ενέργεια για τις καθημερινές σου δραστηριότητες. Εάν συνδυάσεις μια σωστή διατροφή με άσκηση θα δώσεις μια περαιτέρω ώθηση στον οργανισμό σου να κάνει περισσότερες καύσεις! Μην ξεχνάς πως σε μια διαδικασία απώλειας βάρους το 20-30% της επιτυχίας έρχεται με τη δραστηριότητα. Ξεκίνα απο ένα απλό περπάτημα και συνέχισε να αυξάνεις την άσκηση σου μέχρι εκεί που μπορεί ο οργανισμός σου.