1. Home
  2. Υγεία
  3. Ζαχαρώδη ποτά: Η συχνή κατανάλωσή τους αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου
Ζαχαρώδη ποτά: Η συχνή κατανάλωσή τους αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου

Ζαχαρώδη ποτά: Η συχνή κατανάλωσή τους αυξάνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου

0

Η συχνή κατανάλωση ζαχαρωδών ποτών συνδέεται με αυξημένη πιθανότητα πρόωρου θανάτου, σύμφωνα με νέα έρευνα του περιοδικού Circulation της American Heart Association.

Νέα μελέτη σε περισσότερους από 110.000 Αμερικανούς επαγγελματίες υγείας διαπίστωσε ότι όσο περισσότερα ποτά με ζάχαρη έπινε κανείς, τόσο μεγαλύτερος ήταν ο κίνδυνος θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις.

Μεταξύ των συμμετεχόντων στη μελέτη, ο κίνδυνος θανάτου αυξήθηκε όταν έπιναν περισσότερα ζαχαρούχα ποτά. Ενώ, η υποκατάσταση ενός ζαχαρούχου ποτού την ημέρα με ένα άλλο ποτό με γλυκαντικές ουσίες  συνδέεται με ελαφρώς χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου. Ωστόσο, η κατανάλωση τεσσάρων ή περισσότερων τέτοιων ποτών με γλυκαντικές ουσίες καθημερινά συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο θανάτου ειδικά στις γυναίκες.

Ο κίνδυνος ίσχυε ανεξαρτήτως της συνολικής διατροφής και συνηθειών όπως η άσκηση, το κάπνισμα και η κατανάλωση αλκοόλ.

Η καλύτερη εναλλακτική λύση

Η κατανάλωση νερού αντί των ζαχαρούχων ποτών είναι μια υγιεινή επιλογή που θα μπορούσε να συμβάλει στη μακροζωία, επισημαίνει η Vasanti Malik, Sc.D., συγγραφέας της μελέτης και ερευνήτρια στο τμήμα διατροφής στο Χάρβαρντ T.H. Chan School of Public Health στη Βοστόνη της Μασαχουσέτης. Όπως είπε και η σόδα θα μπορούσε να βοηθήσει στη δίαιτα μιας καλής διατροφής όμως το νερό είναι η καλύτερη επιλογή.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά την τελευταία δεκαετία, η σόδα και άλλα ζαχαρούχα ποτά εξακολουθούν να αποτελούν τη μοναδική μεγαλύτερη πηγή ζάχαρης στη δίαιτα των Η.Π.Α. και η κατανάλωσή τους αυξάνεται σε όλο τον κόσμο.

Οι άνθρωποι που έπιναν τακτικά ποτά με ζάχαρη, έτειναν να τρώνε περισσότερο κόκκινο κρέας και ζάχαρη και λιγότερα φρούτα και λαχανικά. Ήταν επίσης λιγότερο δραστήριοι, ζύγιζαν περισσότερα κιλά και ήταν πιθανότερο να καπνίζουν, σε σύγκριση με τα άτομα που έπιναν σπάνια τέτοια ποτά.

Ακόμη και όταν η Malik και οι συνεργάτες της έλαβαν υπόψιν τους παραπάνω παράγοντες, η σύνδεση μεταξύ ποτών με ζάχαρη και θανάτων από καρδιαγγειακά, παρέμενε ισχυρή.

Είναι σημαντικό να μειώσει κανείς την προστιθέμενη ζάχαρη στα τρόφιμα. Η υγρή ζάχαρη όμως, είναι άκρως προβληματική, επειδή δεν είναι τόσο χορταστική όσο αυτή των στερεών τροφών, διευκολύνοντας την πρόσληψη περισσότερων θερμίδων.

Η σχέση μεταξύ των ζαχαρωδών ποτών και αυξημένου κινδύνου θανάτου, ωστόσο, θα πρέπει να επιβεβαιωθεί με περαιτέρω έρευνα, τονίζουν οι επιστήμονες.