1. Home
  2. Αθληση
  3. και
  4. ευεξία
  5. Η φυσική δραστηριότητα συνδέεται με τη μειωμένη θνησιμότητα
Η φυσική δραστηριότητα συνδέεται με τη μειωμένη θνησιμότητα

Η φυσική δραστηριότητα συνδέεται με τη μειωμένη θνησιμότητα

0

Τόσο τα χαμηλά όσο και τα υψηλά επίπεδα σωματικής δραστηριότητας σχετίζονται με μειωμένη θνησιμότητα από όλες τις αιτίες, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο “British Journal of Sports Medicine”. Στη μελέτη αναλύθηκαν δεδομένα από τις έρευνες National Health Interview Surveys (1997-2008) που συνδέονται με τα αρχεία του National Death Index έως τις 31 Δεκεμβρίου 2011. Τα δεδομένα συμπεριέλαβαν 88.140 συμμετέχοντες, ηλικίας 40 έως 85 ετών. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα που ασκούντο από 10 έως 59 λεπτά την εβδομάδα, είχαν χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από όλες τις αιτίες από ότι τα ανενεργά άτομα (λόγος κινδύνου HR: 0,82 [95% διάστημα εμπιστοσύνης, 0,72 έως 0,95]). Άτομα που ανέφεραν μία έως δύο φορές το συνιστώμενο επίπεδο ελεύθερου χρόνου αναψυχής (150 έως 299 λεπτά την εβδομάδα), είχαν περαιτέρω μειωμένο κίνδυνο θνησιμότητας από όλες τις αιτίες (HR: 0,69 [0,63 έως 0,75]). Διαπιστώθηκαν συνεχή οφέλη για όσους εφαρμόζουν 10 ή περισσότερες φορές το συνιστώμενο επίπεδο φυσικής άσκησης (≥1.500 λεπτά την εβδομάδα, με HR: 0,54 [0,45 έως 0,64]). Οι HRs ειδικά για την καρδιαγγειακή θνησιμότητα ήταν 0,88 (0,67 έως 1,17), 0,63 (0,52 έως 0,78) και 0,67 (0,45 έως 0,99) για 10 έως 59, 150 έως 299, και ≥1.500 λεπτά την εβδομάδα, αντίστοιχα. Οι αντίστοιχοι HRs ειδικά για τη θνησιμότητα από καρκίνο ήταν 0,86 (0,66 έως 1,11), 0,76 (0,64 έως 0,89) και 0,53 (0,39 έως 0,73), αντίστοιχα για τους προαναφερθέντες χρόνους άσκησης.

Η σωματική δραστηριότητα συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας σε ενήλικες

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό “JAMA Network Open” αποκάλυψε ότι τα ηλικιωμένα άτομα που είχαν διατηρήσει υψηλή σωματική δραστηριότητα στον ελεύθερο χρόνο τους και τη διατηρούσαν στην πάροδο του χρόνου, είχαν το χαμηλότερο κίνδυνο για θνησιμότητα από όλες τις αιτίες, αλλά και από καρδιαγγειακές παθήσεις και από καρκίνο, σε σύγκριση με εκείνα που ήταν ανενεργά σε όλη τη διάρκεια της ενήλικης ζωής τους, αλλά και από εκείνα τα άτομα των οποίων η δραστηριότητα αυξήθηκε με την πάροδο του χρόνου. Ωστόσο, η μελέτη αυτή των 315.059 ενηλίκων, ηλικίας 50 έως 71 ετών, διαπίστωσε ότι οι αδρανείς ενήλικες που άρχισαν να έχουν πιο αυξημένη σωματική δραστηριότητα στον ελεύθερο χρόνο τους, ξεκινώντας αυτή τη συνήθεια μεταξύ των ηλικιών 40 έως 61, είχαν επίσης οφέλη από πλευρά ποσότητας επιβίωσης. Μάλιστα, εκείνοι που διατήρησαν υψηλή σωματική δραστηριότητα σε όλη την ενήλικό τους ζωή είχαν το χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας, με λόγο κινδύνου HR: 0,64 (95% CI, 0,60-0,68) για θνησιμότητα εξ όλων των αιτιών, HR: 0,58 (95% CI, 0,53-0,64) για τη θνησιμότητα που σχετίζεται με καρδιαγγειακά νοσήματα και HR: 0,86 (95% CI, 0,77-0,97) για τη θνησιμότητα που σχετίζεται με καρκίνο, σε σύγκριση με τα άτομα εκείνα που ήταν ανενεργά καθ’ όλη την ενήλικό τους ζωή.