1. Home
  2. Διατροφή
  3. Λιναρόσπορος, η υπερτροφή που αξίζει να καταναλώνετε
Λιναρόσπορος, η υπερτροφή που αξίζει να καταναλώνετε

Λιναρόσπορος, η υπερτροφή που αξίζει να καταναλώνετε

0

Υπερτροφή με σημαντικές προστατευτικές ιδιότητες θεωρείται ο λιναρόσπορος καθώς έρευνες δείχνουν ότι βοηθά στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και του σακχάρου ενώ προτείνεται και για τον μεταβολισμό.

Μια μικρή λήψη λιναρόσπορου παρέχει ικανοποιητική ποσότητα πρωτεϊνών, φυτικών ινών και Ω3 λιπαρών οξέων, καθώς και ορισμένων βιταμινών και μετάλλων. Αποτελεί πλούσια πηγή άλφα-λιποϊκού οξέος (ALA), ενός Ω3 λιπαρού οξέος φυτικής κατά βάση προέλευσης.

Μελέτες έχουν δείξει ότι το ALA στον λιναρόσπορο απέτρεψε την αποθήκευση χοληστερόλης στα αιμοφόρα αγγεία της καρδιάς, μείωσε τη φλεγμονή στις αρτηρίες και την ανάπτυξη καρκινικών όγκων. Άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο εμφράγματος και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Βοηθά επίσης στην καλή λειτουργία του εντέρου με τα 3 γραμ. φυτικών ινών που περιέχει η μία κουταλιά της σούπας να δίνει το 8%-12% της ημερήσιας συνιστάμενης πρόσληψης. Η περιεκτικότητά του σε διαλυτές και αδιάλυτες φυτικές ίνες, μάλιστα, επιβραδύνει τον ρυθμό πέψης, με αποτέλεσμα την καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου και τη μείωση της χοληστερόλης. Βοηθά, επίσης, στη δυσκοιλιότητα και σε πάσχοντες από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Αξιοσημείωτη είναι η μελέτη η οποία έδειξε ότι άτομα με υψηλή χοληστερόλη, έχουν τα μέγιστα να ωφεληθούν από την κατανάλωση 30 γραμ. λιναρόσπορου καθημερινά επί 3 μήνες καθώς μειώνει τη συνολική χοληστερόλη κατά 17% και την «κακή» LDL χοληστερόλη κατά σχεδόν 20%. Το αντίστοιχο ποσοστό για την «καλή» HDL χοληστερόλη αυξήθηκε, σύμφωνα με τα ευρήματα άλλης μελέτης, κατά 12%.

Χρήσιμος και στον έλεγχο του βάρους καθώς τα 2,5 γραμ. λιναρόσπορου δημιουργούν αίσθηση κορεσμού.