1. Home
  2. Αθληση
  3. και
  4. ευεξία
  5. Νικώντας την κατάθλιψη με άσκηση!
Νικώντας την κατάθλιψη με άσκηση!

Νικώντας την κατάθλιψη με άσκηση!

0

Η κακή φυσική κατάσταση μπορεί να οδηγήσει σε συμπτώματα κατάθλιψης. Αυτό τουλάχιστον δείχνει νέα έρευνα του Πανεπιστημιακού  Κολεγίου του Λονδίνου.

Έως και 60% μεγαλύτερες πιθανότητες άγχους αντιμετωπίζουν όσοι είναι αγύμναστοι υποστηρίζει έρευνα επταετούς παρακολούθησης.

«Με τη μελέτη αυτή παρέχουμε περαιτέρω στοιχεία για τη σχέση ανάμεσα στη σωματική και ψυχική υγεία, υποστηρίζοντας ότι η δομημένη άσκηση που στοχεύει στη βελτίωση διάφορων τύπων φυσικής κατάστασης δεν είναι καλή μόνο για τη σωματική υγεία, αλλά μπορεί να έχει οφέλη και για την ψυχική υγεία», σημειώνει ο πρώτος συγγραφέας, Δρ. Aaron Kandola.

Στην έρευνα εξετάστηκαν 152.978 συμμετέχοντες ηλικίας 40-69 ετών από τη βρετανική μελέτη Biobank. Η βασική αεροβική τους κατάσταση κατά την έναρξη της περιόδου της μελέτης εξετάστηκε μέσω στατικού ποδηλάτου με αυξανόμενη αντίσταση, ενώ η μυϊκή κατάσταση μετρήθηκε μέσω εξέτασης της δύναμης λαβής. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν, επίσης, ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους.

Επτά χρόνια αργότερα εξετάστηκαν ξανά για συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους, με τους ερευνητές να διαπιστώνουν πως η υψηλή αεροβική και μυϊκή κατάσταση στην αρχή της μελέτης σχετιζόταν με καλύτερη ψυχική υγεία επτά χρόνια μετά.

Οι άνθρωποι με κακή αεροβική και μυϊκή κατάσταση συνδυαστικά είχαν 98% υψηλότερες πιθανότητες κατάθλιψης, 60% υψηλότερες πιθανότητες άγχους και 81% υψηλότερες πιθανότητες να έχουν και τις δύο κοινές διαταραχές ψυχικής υγείας, σε σύγκριση με εκείνους με υψηλότερα επίπεδα γενικής φυσικής κατάστασης.

Σύμφωνα με τον συγγραφέα της μελέτης Δρ.Joseph Hayes : “ Τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ότι ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να ασκούνται περισσότερο μπορούμε να έχουμε εκτεταμένα οφέλη στη δημόσια υγεία, βελτιώνοντας όχι μόνο τη σωματική αλλά και την ψυχική υγεία των ανθρώπων. Η βελτίωση της φυσικής κατάστασης μέσω ενός συνδυασμού ασκήσεων cardio και προπονήσεων ενδυνάμωσης και αντίστασης φαίνεται πως είναι πιο ωφέλιμη από την προσήλωση αποκλειστικά στην αεροβική ή μυϊκή κατάσταση”.