1. Home
  2. Διατροφή
  3. Ποιες είναι οι τροφές που μετριάζουν τον πόνο;
Ποιες είναι οι τροφές που μετριάζουν τον πόνο;

Ποιες είναι οι τροφές που μετριάζουν τον πόνο;

0

Αυτές είναι οι 10 τροφές που βοηθούν στην καταπολέμηση του πόνου, τις οποίες μπορείτε να τις προμηθευτείτε εύκολα και γρήγορα, εντάσσοντας τες στη διατροφή σας μέσα από διάφορους συνδυασμούς και συνταγές.

Παρθένο ελαιόλαδο

Το γνωστό σε όλους μεσογειακό λάδι περιλαμβάνει μια ένωση που ονομάζεται ελαιοκανθάλη, και έχει τη λειτουργία της ιβουπροφαίνης. Το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο περιέχει επίσης lubricin, το οποίο συντηρεί την υγεία των αρθρώσεων και προστατεύει από υποχωρήσεις του χόνδρου, ενώ μπορεί ακόμα να βοηθήσει άτομα που πάσχουν από οστεοαρθρίτιδα. Ιδανικά προτιμήστε το ωμό.

Μέντα

Το έλαιο μέντας ανακουφίζει από τις κράμπες, τα αέρια και το φούσκωμα που αποτελούν χαρακτηριστικά στοιχεία ενός συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου. Το αφέψημα με μέντα είναι μια θεμιτή αλλά πρόσκαιρη αγωγή σε περίπτωση που το στομάχι σας υποφέρει. Μία έρευνα έδειξε μάλιστα ότι το τσάι δυόσμου της Βραζιλίας (που παρασκευάζεται από το φυτό Hyptnis crenata) είχε την ίδια αποτελεσματικότητα με ένα παυσίπονο. Κάποιες αρχικές έρευνες αναφέρουν ότι μια ένωση στη φλούδα των κόκκινων σταφυλιών, που ονομάζεται ρεσβερατρόλη, θα μπορούσε να συμβάλλει βοηθητικά σε οίδημα στο δίσκο, το οποίο ενδέχεται να οδηγήσει σε πόνο στην πλάτη. Ωστόσο, δεν ενδείκνυται για πόση ολόκληρου του μπουκαλιού. Αν και η ρεσβερατρόλη είναι έχει ιδιαίτερη δυναμική, απαιτούνται επιπλέον μελέτες για να βρεθεί θεραπεία.

Σολομός

Ο σολομός θεωρείται ιδανική τροφή καθώς είναι πλήρης με αντιφλεγμονώδη ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Κάνει καλό στην καρδιά και μπορεί να ανακουφίσει από τους πόνους που προκαλεί η ρευματοειδής αρθρίτιδα. Εξίσου θετικές επιλογές είναι και άλλες ποικιλίες ψαριών, όπως ο τόνος, η σαρδέλα και το σκουμπρί.

Μύρτιλο

Πρόκειται για αυτά τα μικρά ζουμερά φρούτα (blueberries), πλούσια σε φυτοθρεπτικά συστατικά, τα οποία μπορούν να καταπολεμήσουν τη φλεγμονή και να μειώσουν τον πόνο. Έστω και αν δεν είναι στην εποχή τους, μπορείτε να βρείτε κατεψυγμένα μπλούμπερι που έχουν τα ίδια, αν όχι παραπάνω, θρεπτικά συστατικά από τα νωπά. Άλλα φρούτα με αντιοξειδωτικά και πολυφαινόλες, αλλά και με παρόμοιο καταπραϋντικό αποτέλεσμα, είναι οι φράουλες και τα πορτοκάλια.

Τζίντζερ

Ένα βασικό συστατικό της παραδοσιακής ιατρικής, το τζίντζερ, είναι πιθανότατα ευρέως διαδεδομένο για τις αντιεμετικές  και καταπραϋντικές για το στομάχι ιδιότητες του. Επιπρόσθετα, το τζίντζερ παρέχει ανακούφιση από τον πόνο στις αρθρώσεις ή και κατά τη διάρκεια της περιόδου. Μελέτη έδειξε ότι κάψουλες τζίντζερ είχαν τόσο καλά αποτελέσματα όσο και τα αντιφλεγμονώδη φάρμακα, όπως η ιβουπροφαίνη, στην ανακούφιση από πόνου της έμμηνου ρήσης.

Σπόροι κολοκύθας

Οι σπόροι κολοκύθας είναι πηγή μαγνησίου, ένα μέταλλο το οποίο δύναται να μειώσει τη συχνότητα των ημικρανιών. Μπορεί επίσης να βοηθήσει στην πρόληψη και θεραπεία της οστεοπόρωσης. Παρόλα αυτά, δεν φαίνεται να ανακουφίζει το ίδιο από τις κράμπες. Για ακόμα περισσότερο μαγνήσιο, ενσωματώστε στη διατροφή σας αμύγδαλα και κάσιους, σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (π.χ. σπανάκι), όσπρια όπως φασόλια και φακές.

Κουρκουμάς

Η χημική ένωση του μπαχαρικού από το πορτοκαλοκίτρινο χρώμα του μπορεί να έχει θετικές επιρροές σε διάφορες διαδικασίες του σώματος, συμπεριλαμβανομένης της φλεγμονής. Μελέτες σε άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα και οστεοαρθρίτιδα, τα οποία έλαβαν συμπληρώματα κουρκουμίνης, διαπίστωσαν ότι περπατούσαν με μεγαλύτερη ευκολία, δίχως τις παρενέργειες των σχετικών φαρμάκων που λάμβαναν. Το μαύρο πιπέρι μπορεί επίσης να βοηθήσει στην απορρόφηση της κουρκουμίνης από τον οργανισμό σας, ειδικά αν δοκιμάσετε ένα μείγμα αυτών των μπαχαρικών.

Πιπεριές τσίλι

Η καψαϊκίνη, η ουσία που δίνει στις πιπεριές τσίλι την πικάντικη γεύση τους, είναι γνωστή για τις ιδιότητές και τη χρήση της σε κρέμες και έμπλαστρα. Ορισμένες έρευνες έχουν αποδείξει ότι η κατανάλωση καυτερών πιπεριών, μπορεί να μειώσει και να αποτρέψει μια φλεγμονή. Το “έγκαυμα” εμποδίζει τέλος την απελευθερώση ενδορφινών στον εγκέφαλό, οι οποίες ευθύνονται για τα σήματα πόνου.