1. Home
  2. Διατροφή
  3. Τρόφιμα για έξτρα ενέργεια
Τρόφιμα για έξτρα ενέργεια

Τρόφιμα για έξτρα ενέργεια

0

Όλα τα τρόφιμα παρέχουν ενέργεια, ωστόσο αυτή δεν προσφέρεται από το καθένα σε ίδιο βαθμό. Λόγου χάρη, κάποια φαγητά με χαμηλή διατροφική αξία, όπως τα γλυκά ή οι απλοί υδατάνθρακες του λευκού ψωμιού δίνουν άμεσα ενέργεια, η οποία χάνεται ωστόσο γρήγορα. Οι ατομικές ανάγκες καλύπτονται από τρόφιμα με άφθονα θρεπτικά στοιχεία που ενισχύουν τον οργανισμό και η ενέργεια που προωθούν σταθερά και σταδιακά, δίχως απότομες αυξομειώσεις. Υπάρχουν πολλές τέτοιες τροφές που δύνανται να το επιτύχουν αυτό, όπως θα δούμε:

Μπανάνα

Πρόκειται για υπέρ φρούτο για γρήγορη ενέργεια, η οποία βέβαια δε διαφεύγει αμέσως, αφού περιλαμβάνει σύνθετους υδατάνθρακες, κάλιο και βιταμίνη Β6.

Μήλα

Μαζί με τη φλούδα του, το μήλο περιέχει γύρω στις 100 θερμίδες, κάτι που το καθιστά και τόσο υγιεινό μιας που ενέχει άπειρες φυτικές ίνες που επιβραδύνουν τη χώνευση του, επομένως χωρίς να αυξάνει απότομα τα επίπεδα ενέργειας.

Goji berries

Τα γκότζι μπέρι φέρουν άφθονα αντιοξειδωτικά και βιταμίνες, καθώς και αρκετές φυτικές ίνες, τα οποία εξασφαλίζουν ενέργεια σε βάθος χρόνου.

Φράουλες και μούρα

Η σύσταση και των δύο αποτελείται από εξαιρετικά χαμηλές θερμίδες, αλλά και πολλές φυτικές ίνες. Πολύ γλυκά φρούτα, με χαμηλό όμως γλυκαιμικό δείκτη που δεν προκαλεί απότομη άνοδο στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Νερό

Αν και δεν έχει θερμίδες, μέχρι και υπό το μικρότερο βαθμό αφυδάτωσης, ο οργανισμός ξεκινά να υπολειτουργεί με διάφορους τρόπους και η έλλειψη ενέργειας συνιστά ένα από τα πρώτα συμπτώματα που παρατηρείται σε αυτές τις περιπτώσεις.

Καφές

Είναι γνωστό πως ο καφές είναι μια από τις πιο “γρήγορες” λύσεις σε ό, τι αφορά την ενέργεια. Αυτό δε συνεπάγεται ότι πρέπει να φορτώνουμε τον καφέ μας με ζάχαρη, σιρόπι ή γάλα. Σκέτος ενδείκνυται για επαρκή ενέργεια με την καφεΐνη του, χωρίς επιπλέον θερμίδες.

Λιπαρά ψάρια

Τόσο ο σολομός, όσο και ο τόνος , η σαρδέλα και το σκουμπρί προσφέρουν ωφέλιμα λιπαρά οξέα ω3, όπως και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Καστανό ρύζι

Μια εναλλακτική επιλογή, διαφορετική από το λευκό ρύζι, καθώς περιέχει μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών, για ενέργεια που διαρκεί.

Γλυκοπατάτες

Είναι πολύ πιο υγιεινές από τις απλές πατάτες, περιέχουν πιο σύνθετους υδατάνθρακες και προσφέρουν ενέργεια για περισσότερη ώρα – μαζί με μια γερή δόση βιταμινών και αντιοξειδωτικών.

Αυγά

Ένα από τα καλύτερα φαγητά για πρωινό, διότι προσφέρουν αρκετή ενέργεια που πηγάζει από υψηλή σε ποιότητα πρωτεΐνη, έτσι που ο οργανισμός να βρίσκεται σε εγρήγορση για όσες ώρες χρειάζεται.

Σκούρα σοκολάτα

Ένα ελάχιστο κομμάτι σε καθημέρινη βάση καλύπτει όχι μόνο την επιθυμία για κάτι γλυκό, αλλά την απαραίτητη μικρή δόση πολύτιμων αντιοξειδωτικών.

Κινόα

Με τεράστιες δόσεις φυτικών ινών και πρωτεΐνης που σημαίνει πως ενδυναμώνει το σώμα για αρκετές ώρες, μιας και οι υδατάνθρακες της αφομοιώνονται αργά από τον οργανισμό.

Βρώμη

Αντίστοιχα με την κινόα, αλλά με λιγότερη πρωτεΐνη, οι φυτικές της ίνες λειτουργούν ευεργετικά για το έντερο.

Γιαούρτι

Έχοντας πρωτεΐνη, καθυστερεί τη διάσπαση των υδατανθράκων του, όπως η λακτόζη. Αν το συνδυάσουμε με ξηρούς καρπούς, τότε ακόμα θετικότερα.

Χούμους

Δεδομένου ότι φέρει φυτικές ίνες, καλά λιπαρά και πρωτεΐνη, χωρίς να χρειαστεί να καταναλώσουμε μεγάλη ποσότητα, αρκεί από μόνο του.

Edamame

Τα φασόλια της σόγιας περιέχουν σημαντικές ποσότητες πρωτεΐνης και φυτικών ινών, παρέχοντας σταθερή ενέργεια για πολλές ώρες.

Φακές και φασόλια

Τα όσπρια είναι αρκετά πλήρη σε ποσότητες πρωτεΐνης και άφθονες φυτικές ίνες που  μένουν για ιδανικό διάστημα στο στομάχι, δίνοντας ενέργεια.

Πράσινα, φυλλώδη λαχανικά

Γεμάτα με φυτικές ίνες, λαχανικά όπως το σπανάκι και η λαχανίδα, μεταφέρουν υψηλές ποσότητες ενέργειας με πολύ λίγες θερμίδες.