1. Home
  2. Διατροφή
  3. Διατροφικές συμβουλές για την ενίσχυση της σεξουαλική υγείας
Διατροφικές συμβουλές για την ενίσχυση της σεξουαλική υγείας

Διατροφικές συμβουλές για την ενίσχυση της σεξουαλική υγείας

0

Η ομαλή λειτουργία των νεύρων, τα φυσιολογικά επίπεδα ορμονών και η ανεμπόδιστη ροή του αίματος προς την πυελική περιοχή συνιστούν αναγκαίες προϋποθέσεις για τη σεξουαλική διάθεση και απόδοση. Προκειμένου να συντηρήσετε αυτά τα αλληλοεξαρτώμενα συστήματα ενεργά και υγιή, χρειάζεται μια εξίσου προσεκτική καθημερινή διατροφή. Αρκετοί ειδικοί συνιστούν έτσι μια ισορροπημένη διατροφή και ανάλογες επιλογές σε τρόφιμα που επιδρούν θετικά στη σεξουαλική επιθυμία. Για να δρουν πλήρως και ισορροπημένα οι σεξουαλικές λειτουργίες του σώματος απαιτείται μια διατροφή ολοκληρωμένη σε όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσεως, καθώς και άλλους σύνθετους υδατάνθρακες, φρούτα και λαχανικά σε ποικιλία και ποσότητα.

Σύμφωνα με επιστήμονες, η σεξουαλική λειτουργία ενδέχεται να διαταραχθεί αν υφίσταται έλλειψη βιταμίνης Ε στον οργανισμό. Η βιταμίνη Ε εντοπίζεται συγκεκριμένα σε έλαια, ξηρούς καρπούς, σπόρους, πράσινα λαχανικά και λοιπά. Ορισμένες μελέτες μικρής κλίμακας, ανάμεσα στις οποίες και μια που δημοσιοποιήθηκε το 2019, στο περιοδικό Advances in Integrative Medicine, υπονοούν ότι η βιταμίνη Ε σχετίζεται με την ορθή στυτική λειτουργία. Αναλυτικά, έπειτα από 6 βδομάδες κατανάλωσης συμπληρώματος βιταμίνης Ε και ginseng, οι συμμετέχοντες άνδρες με στυτική δυσλειτουργία παρουσίασαν βελτίωση, συγκριτικά με την ομάδα που έλαβε εικονικό φάρμακο.

Η πλειοψηφία των πρόσφατων ερευνών δείχνει βέβαια ότι η βιταμίνη Ε δε συνδέεται άμεσα με τη σεξουαλική λειτουργία, αν και αποτελεί δείκτη. Σε περίπτωση λοιπόν που τα επίπεδα βιταμίνης Ε αποδεικνύονται χαμηλά βάσει εξετάσεων, ενδεχομένως να αντιμετωπίζετε πρόβλημα με την απορρόφηση του λίπους, γεγονός που σημαίνει ότι είτε δε μπορείτε να αφομοιώσετε ή και να απορροφήσετε το απαραίτητο λίπος. Μια τέτοια κατάσταση σαφώς υπάρχει πιθανότητα να επηρεάσει τη σεξουαλική λειτουργία.

Εξίσου σημαντικά κρίνονται τα τρόφιμα που περιέχουν φλαβονοειδή, ενώσεις που περιέχονται σε φυτικά τρόφιμα και ροφήματα. Μια έρευνα σε 50.000 άνδρες, η οποία δημοσιεύτηκε το 2016 στο επιστημονικό περιοδικό The American Journal of Clinical Nutrition, διαπίστωσε ότι η λήψη τροφών πλούσιων σε φλαβονοειδή μπορεί να βελτιώσει τη στυτική λειτουργία. Συνολικά από τους κύριους τύπους φλαβονοειδών, οι ερευνητές κατέληξαν ότι οι εξής τρεις κατέγραφαν το σημαντικότερο όφελος: ανθοκυανίνες, φλαβονόνες και φλαβόνες, οι οποίες περιλαμβάνονται σε βατόμουρα, φράουλες, κεράσια, σταφύλια, μήλα, αχλάδια και εσπεριδοειδή.

Τέλος, η κόπωση και η κατάθλιψη είναι συχνοί λόγοι σεξουαλικών δυσλειτουργιών. Τα αίτια είναι συνήθως σχετικά, μπορούν όμως να αντιμετωπιστούν με την τακτική άσκηση, η οποία ενεργοποιεί την παραγωγή ενδορφινών (χημικές ουσίες στον εγκέφαλο που αυξάνουν τη διάθεση). Σε μερικές περιπτώσεις, η έλλειψη σιδήρου μπορεί επίσης να ευθύνεται για το αίσθημα κούρασης. Για αυτό, μια διατροφή που ενέχει κρέας, ψάρια και οστρακοειδή, ξηρούς καρπούς και σπόρους, όσπρια, δημητριακά, φυλλώδη λαχανικά και αποξηραμένα φρούτα μπορεί να συμβάλλει στην ανανέωση των αποθεμάτων σιδήρου.