1. Home
  2. Διατροφή
  3. Κύμινο: Πώς θα οφελήσει τη διατροφή σου;
Κύμινο: Πώς θα οφελήσει τη διατροφή σου;

Κύμινο: Πώς θα οφελήσει τη διατροφή σου;

0

Τα μυρωδικά και τα βότανα είναι ευρέως γνωστά για τις ευεργετικές τους ιδιότητες. Το κύμινο αποτελεί ένα αγαπημένο μπαχαρικό, του οποίου συχνά τα οφέλη δεν αναγνωρίζονται όσο θα έπρεπε.

Αυτός ο αποξηραμένος σπόρος από το φυτό Cuminum cyminum -μέλος της οικογένειας του μαϊντανού- χρησιμοποιείται ως βασικό συστατικό σε πολλές κουζίνες του κόσμου, όπως της Ινδίας και του Μεξικού.

Η έρευνα με το κύμινο

Παρότι υπάρχουν χιλιόχρονες αποδείξεις πως το κύμινο βοηθάει την πέψη, σύγχρονες επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει πως το μπαχαρικό αυτό σε βοηθάει και να χάσεις βάρος.

Για τη διεξαγωγή ενός πειράματος, παχύσαρκες γυναίκες που συμμετείχαν χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: η μία ομάδα έπαιρνε 3 γρ. κύμινο τη μέρα μέσα σε ένα γιαούρτι και η άλλη σκέτο το γιαούρτι. Καμία ομάδα δεν γνώριζε για το κύμινο, όλες όμως οι γυναίκες μίλησαν με διαιτολόγο και μείωσαν κατά 500 θερμίδες την καθημερινή τους θερμιδική πρόσληψη.

Το αποτέλεσμα: Εκείνες που έτρωγαν το κύμινο δεν έχασαν μόνο 1,300 γρ. παραπάνω από εκείνες που έτρωγαν σκέτο γιαούρτι, αλλά μειώθηκαν σημαντικά τα επίπεδα της κακής τους χοληστερόλης, κατά μέσο όρο κατά 24,48 mg/dL.

Κύμινο: τα oφέλη

Το κύμινο είναι επίσης ωφέλιμο για το μυαλό σου, καθώς ορισμένα συστατικά που περιέχει εμποδίζουν τις αλλαγές που προκαλεί το άγχος στον εγκέφαλο. Σε μελέτη, οι συμμετέχοντες έλαβαν 100 ή 200 ή 300 mg κύμινο ανά κιλό σωματικού βάρους, προτού βρεθούν αντιμέτωποι με αγχωτικές καταστάσεις.

Όσο περισσότερο κύμινο είχαν καταναλώσει, τόσο λιγότερο στρεσαρισμένοι ένιωθαν, σύμφωνα με τις δηλώσεις τους. Στα πιο γενικά οφέλη του κύμινου συμπεριλαμβάνεται η υψηλή του περιεκτικότητα σε σίδηρο, 2,8mg ανά 2 κ.γ., που αντιστοιχεί στο 16% της ημερήσιας σου ανάγκης από αυτό το σημαντικό θρεπτικό συστατικό.

Περιέχει επίσης 7% της συνιστώμενης κατανάλωσης μαγγανίου, ενός σημαντικού μετάλλου για την υγεία και την ανάπλαση των οστών σου.