1. Home
  2. Διατροφή
  3. Ταχίνι: Ποια τα οφέλη του για την υγεία;
Ταχίνι: Ποια τα οφέλη του για την υγεία;

Ταχίνι: Ποια τα οφέλη του για την υγεία;

0

Αποτελεί το… φυστικοβούτυρο της ελληνικής διατροφής και με την περίοδο της νηστείας να είναι προ των πυλών μια πιο προσεκτική ματιά στα οφέλη του είναι αναγκαία.

Ο λόγος για το ταχίνι, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως τόσο στην χώρα μας, όσο και σε χώρες της Μέσης Ανατολής.

Το ταχίνι φτιάχνεται από το σουσάμι, το οποίο είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, αλλά δύσκολο να απορροφηθεί από το σώμα μας, εξ’ αιτίας του σκληρού του εξωτερικού τοιχώματος. Η κατανάλωσή του στη μορφη του ταχινίου αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για να απορροφήσει το σώμα μας όλα τα θρεπτικά συστατικά του σουσαμιού.

Ποια τα θετικά οφέλη που προσφέρει το ταχίνι στο σώμα μας;

Υγεία της καρδιάς

Το σουσάμι περιέχει τις μοναδικές ουσίες λιγνάνες, σησαμίνη και σησαμόλη, που έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τη χοληστερόλη. Το επιστημονικό περιοδικό Nutrition Research δημοσίευσε μια μελέτη στην οποία συμμετέχοντες κατανάλωσαν 40 γραμμάρια ταχινιού την ημέρα. Μετά από 4 εβδομάδες, η μέση ολική και η LDL (“κακή”) χοληστερόλη τους μειώθηκε κατά 6,4% και 9,5%, αντίστοιχα. Όταν οι συμμετέχοντες επέστρεψαν στην κανονική διατροφή τους χωρίς ταχίνι, στις επόμενες 4 εβδομάδες η χοληστερόλη τους, επέστρεψε στα αρχικά της επίπεδα.

Το ταχίνι έχει πολλά μονοακόρεστα και πολυακόρεσταλιπαρά. Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση αυτών των τύπων λιπαρών μπορεί να μειώσει τα επιβλαβή επίπεδα χοληστερόλης, καθώς και τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Το ασβέστιο και το μαγνήσιο που περιέχει μπορεί επίσης να μειώσει την αρτηριακή πίεση με φυσικό τρόπο.

Καρκίνος

Οι λιγνάνες, χημικές ενώσεις που βρίσκονται σε ορισμένα φυτά, έχουν παρόμοια δομή με τα οιστρογόνα. Οι λιγνάνες, η σησαμίνη και το σησαμελαίου στο ταχίνι προσκολλώνται στους υποδοχείς των οιστρογόνων και προστατεύουν τον οργανισμό από καρκίνους που σχετίζονται με τις ορμόνες.

Αρθρίτιδα

Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό International Journal of Rheumatic Diseases, εξέτασε ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα γονάτου στους οποίους δόθηκε είτε γλυκοζαμίνη και Tylenol δύο φορές την ημέρα (μια τυποποιημένη θεραπεία για την οστεοαρθρίτιδα) ή 2 κουταλιές της σούπας ταχίνιανά ημέρα.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι κατανάλωναν ταχίνι είχαν καλύτερες αποτελέσματα σε τεστ για την οστεοαρθρίτιδα του γόνατος, ανέφεραν λιγότερο πόνο και δεν είχαν φυσικά τις αρνητικές παρενέργειες που σχετίζονται με το Tylenol.

Υγεία των οστών

Η υψηλή περιεκτικότητα που έχει το ταχίνι σε μαγνήσιο είναι ευεργετική για τη διατήρηση υγιών οστών. Η επαρκής πρόσληψη μαγνησίου συνδέεται με μια μεγαλύτερη πυκνότητα των οστών και με την μείωση του κινδύνου οστεοπόρωσης σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.