1. Home
  2. Διατροφή
  3. Ποια είναι τα οφέλη της κατανάλωσης της φλούδας σε φρούτα και λαχανικά;
Ποια είναι τα οφέλη της κατανάλωσης της φλούδας σε φρούτα και λαχανικά;

Ποια είναι τα οφέλη της κατανάλωσης της φλούδας σε φρούτα και λαχανικά;

0

Στην φλούδα των φρούτων και των λαχανικών, υπάρχουν πολλά θρεπτικά συστατικά, των οποίων στερούμαστε όταν επιλέγουμε να τα ξεφλουδίσουμε. Σύμφωνα με την επιστήμονα Kirsty Hunter, Ανώτερη Λέκτορα Διατροφής, Πανεπιστήμιο Nottingham Trent, σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στο The Conversation, η φλούδα περιέχει βιταμίνες, μέταλλα, φυτοχημικές ουσίες και αντιοξειδωτικά, που είναι απαραίτητα για την πρρόληψη ασθενειών όπως καρδιαγγειακές παθήσεις και σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Σύμφωνα με την επιστήμονα, η βιταμίνη C, η βιταμίνη Β2, αλλά και ανόργανα συστατικά όπως ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος που βρίσκονται στη φλούδα επτά ριζών  -στο παντζάρι, στη μουστάρδα, στο άγριο καρότο, στη γλυκοπατάτα, στο ραπανάκι, στο τζίντζερ και στη λευκή πατάτα-, μπορούν να συμβάλλουν στην θωράκιση του οργανισμού. Ειδικότερα, τα μήλα με τη φλούδα περιέχουν 15% περισσότερη βιταμίνη C, 267% περισσότερη βιταμίνη Κ, 20% περισσότερο ασβέστιο, 19% περισσότερο κάλιο και 85% περισσότερες φυτικές ίνες από τα αντίστοιχα χωρίς φλούδα. Επιπρόσθετα, πολλές φλούδες είναι πλούσιες σε βιολογικά ενεργά φυτοχημικά, όπως φλαβονοειδή και πολυφαινόλες, με αντιοξειδωτικές και αντιμικροβιακές ιδιότητες.

Ένας επιπλέον λόγος για την διατήρηση της φλούδας αφορά το περιβάλλον. Σύμφωνα με τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ, η σπατάλη των τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων των φλουδών, συμβάλλει στο  8%-10% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Το ξεφλούδισμα είναι απαραίτητο σε τρόφιμα των οποίων η φλούδα δεν είναι βρώσιμη ή ευχάριστη στη γεύση, όπως η μπανάνα, το πεπόνι, ο ανανάς, το μάνγκο, το αβοκάντο, το κρεμμύδι και το σκόρδο. Πολλές φορές όμως, δεν υπάρχει πρόβλημα από τη βρώση της φλούδας, σε λαχανικά και φρούτα όπως το αγγούρι, το ακτινιδίο, η πατάτα και το παντζάρι. Σε σχέση με τα φυτοφάρμακα, το σχολαστικό πλύσιμο των φρέσκων φρούτων και λαχανικών είναι αναγκαίο για να απομακρυνθούν η βρωμιά και οι χημικές ουσίες, σύμφωνα με τις συστάσεις του Οργανισμού Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ. Τα υπολείμματα φυτοφαρμάκων διατηρούνται στην επιφάνεια ή ακριβώς κάτω από αυτήν, αν και αυτό εξαρτάται από το είδος του καρπού, γι’ αυτό, συνιστάται σε κάθε περίπτωση και η χρήση μιας σκληρής βούρτσας για το πλύσιμο. Το μαγείρεμα και ειδικότερα τεχνικές όπως το βράσιμο και ο ατμός, απομακρύνουν εξίσου τα υπολείμματα των φυτοφαρμάκων.