1. Home
  2. Διατροφή
  3. Αυτές είναι οι βιταμίνες που χρειάζεσαι για να θωρακίσεις τον οργανισμό σου
Αυτές είναι οι βιταμίνες που χρειάζεσαι για να θωρακίσεις τον οργανισμό σου

Αυτές είναι οι βιταμίνες που χρειάζεσαι για να θωρακίσεις τον οργανισμό σου

0

Με τον καιρό να παγώνει όλο και περισσότερο και τη γρίπη να βρίσκεται σε έξαρση, οφείλουμε να φροντίζουμε περισσότερο την υγεία μας.

Στη θωράκιση του οργανισμού μας απέναντι σε ιούς και μικρόβια η διατροφή μας παίζει πρώτο ρόλο. Ποιες είναι οι βιταμίνες που ενισχύουν την άμυνά μας;

Οι βιταμίνες C, A και Ε καθώς και το φυλλικό οξύ αποτελούν φύλακες της άμυνας του οργανισμού μας που αποτρέπουν την είσοδο των παθογόνων εισβολέων. Καλό είναι λοιπόν να ενισχύσουμε την πρόσληψή τους:

Βιταμίνη C: Με ένα ποτήρι λεμονάδα ή με ένα πορτοκάλι, ένα ακτινίδιο και μια πιπεριά την ημέρα μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες του οργανισμού μας σε βιταμίνη C η οποία θεωρείται φρουρός του οργανισμού μας από τις λοιμώξεις του αναπνευστικού.

Βιταμίνη Α: Τα γαλακτοκομικά, τα κρεατικά, τα αυγά και τα ψάρια μας παρέχουν βιταμίνη Α η οποία συμβάλλει στην καλή κατάσταση του επιθηλίου, του ιστού που καλύπτει το δέρμα και τους βλεννογόνους οι οποίοι πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση ώστε να αποτρέπουν την είσοδο των παθογόνων εισβολέων.

Βιταμίνη Ε: Χάρη στην αντιοξειδωτική της δράση διατηρεί σε καλή κατάσταση τις κυτταρικές μεμβράνες και παρεμποδίζει την καταστροφική δράση των ελεύθερων ριζών. Καλύτερη πηγή πρόσληψής της είναι το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο – αρκούν 3-4 κουταλιές καθημερινά.

Φυλλικό οξύ: Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα εσπεριδοειδή, τα όσπρια και τα δημητριακά ολικής άλεσης περιέχουν φυλλικό οξύ η έλλειψη του οποίου έχουν φανεί ότι διαταράσσει την ανάπτυξη των λευκοκυττάρων που είναι απαραίτητα για την άμυνα του οργανισμού.