1. Home
  2. Διατροφή
  3. Θρεπτικά στοιχεία για μαλλιά, νύχια και δέρμα
Θρεπτικά στοιχεία για μαλλιά, νύχια και δέρμα

Θρεπτικά στοιχεία για μαλλιά, νύχια και δέρμα

0

Εχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί τα μαλλιά σας είναι θαμπά, τα νύχια σας σπάνε εύκολα και το δέρμα σας φαίνεται ταλαιπωρημένο; Μήπως δεν λαμβάνετε τα σωστά θρεπτικά στοιχεία;

O ρόλος της διατροφής είναι φανερά σπουδαίος για την υγεία μας γενικότερα. Σίγουρα, όταν νιώθετε ατονία, συνεχή κούραση και ζαλάδες τρωτέ τροφές πλούσιες σε θρεπτικά στοιχεία ή προμηθεύεστε συμπληρώματα διατροφής. Το γνωρίζατε, όμως, πως οι βιταμίνες, τα μέταλλα, οι πρωτεΐνες κ.λπ. βοηθούν πολύ στην υγιή εμφάνιση των μαλλιών, των νυχιών και του δέρματός;  Μία ισορροπημένη διατροφή, εμπλουτισμένη με πολύτιμα συστατικά, σε συνδυασμό με μικρά και γνωστά tips ομορφιάς θα ενδυναμώσουν την τρίχα και τα νύχια σας και θα κάνουν το δέρμα σας να λάμπει.

Μαλλιά

Τα μαλλιά είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ομορφιάς, αλλά η χρήση προϊόντων styling, οι βαφές και η διατροφή μπορεί να επηρεάσουν την εμφάνισή τους. Παρακάτω θα βρείτε τα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για μία εντυπωσιακή κόμη.

  • Πρωτεΐνες: Επειδή τα μαλλιά αποτελούνται κυρίως από πρωτεΐνες, χρειάζεστε επαρκείς ποσότητες στην ημερήσια διατροφή σας, ειδάλλως τα μαλλιά σας θα είναι ξηρά, εύθραυστα και αδύναμα.
  • Σίδηρος: Η έλλειψή του είναι κύρια αιτία τριχόπτωσης, διότι οδηγεί στην αναιμία, που διαταράσσει την παροχή θρεπτικών συστατικών στα τριχοθυλάκια και επομένως παρεμποδίζει τον κύκλο ανάπτυξης των τριχών.
  • Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα: Είναι έλαια σημαντικά για το σμήγμα που παράγεται από τους αδένες των τριχοθυλακίων για να διατηρεί καλά ενυδατωμένο τόσο το δέρμα του κρανίου όσο και τα μαλλιά. Ιδανική για την παραγωγή σμήγματός είναι και η βιταμίνη Α.
  • Ψευδάργυρος και σελήνιο: Η προστασία των τριχοθυλακίων απαιτεί επαρκή κατανάλωση σημαντικών ιχνοστοιχείων, κυρίως ψευδαργύρου και σεληνίου. Η έλλειψη ψευδαργύρου μπορεί να οδηγήσει σε τριχόπτωση και ξηροδερμία.
  • Βιταμίνη Ε: Είναι απαραίτητη για την προστασία των μαλλιών από τον ήλιο.
  • Βιοτίνη: Είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη του συμπλέγματος Β (η Β7 ή Η, όπως λεγόταν παλαιότερα). Η ανεπάρκειά της μπορεί να κάνει τα μαλλιά εύθραυστα και να οδηγήσει στην τριχόπτωση.

Νύχια

Τα νύχια μας μπορούν να πουν πολλά για την υγεία μας. Η επαρκής πρόσληψη βιταμινών, μετάλλων και θρεπτικών συστατικών βοηθά στην υποστήριξη της ανάπτυξής, του σχηματισμού και της αντοχής των νέων κυττάρων των νυχιών. Ας δούμε πιο συγκεκριμένα ποια συστατικά θα μας βοηθήσουν να βγάλουμε… δυνατά νύχια.

  • Πρωτεΐνη: Τα νύχια, καθώς και τα μαλλιά αποτελούνται από σκληρά, νεκρά κύτταρα του δέρματος. Αυτά αποτελούνται κυρίως από κερατίνη, μια ινώδη πρωτεΐνη. Αυτήν μπορείτε εύκολα να την λαμβάνετε μέσω της διατροφής, εάν καταναλώνετε τακτικά κρέας, ψάρια, αυγά, γαλακτοκομικά προϊόντα ή όσπρια.
  • Βιοτίνη: Η βιοτίνη ανήκει στο σύμπλεγμα βιταμινών Β και εμπλέκεται στην κυτταρική ανάπτυξη, διαδραματίζοντας έτσι σημαντικό ρόλο στο υγιές δέρμα, τα μαλλιά και τα νύχια. Για αυτό η έλλειψη βιοτίνης μπορεί να παρατηρηθεί και μέσω δερματικών διαταραχών, τριχόπτωσης ή εύθραυστων νυχιών. Η βιοτίνη περιλαμβάνεται συχνά στα τρόφιμα, αλλά συνήθως μόνο σε πολύ χαμηλή συγκέντρωση.
  • Πυρίτιο: Το πυρίτιο ενισχύει τα νύχια και παράλληλα τους συνδετικούς ιστούς, καθώς και τα οστά. Αν έχετε έλλειψη αυτού του μεταλλικού στοιχείου, φαίνεται, μεταξύ άλλων, από τα εύθραυστα νύχια.
  • Βιταμίνη A: Η βιταμίνη Α και η πρόδρομη προβιταμίνη Α εμπλέκονται στη διέγερση του μεταβολισμού και στην προώθηση της κυτταρικής ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης των νυχιών. Ειδικά για τη διαίρεση των κυττάρων, η βιταμίνη έχει μεγάλη σημασία.
  • Ψευδάργυρος: Και το ιχνοστοιχείο του ψευδάργυρου εμπλέκεται στην κυτταρική διαίρεση και κατά συνέπεια στην ανάπτυξη και τη σωματική εξέλιξη. Αν νιώθετε τα νύχια σας μαλακά ή έχουν λευκές κηλίδες, αυτό μπορεί να υποδηλώνει ότι έχετε έλλειψη ψευδαργύρου.

Δέρμα

Η όψη του δέρματος επηρεάζεται σημαντικά από τις διατροφικές μας συνήθειες και συγκεκριμένα από τα θρεπτικά συστατικά που λαμβάνουμε από τις διάφορες τροφές. Δείτε τα θρεπτικά συστατικά που θα κάνουν να το δέρμα σας να λάμπει.

  • Βιταμίνη Α: Η βιταμίνη Α εμπλέκεται στη δόμηση των κυττάρων του δέρματος και αποδεικνύεται ιδιαίτερα ωφέλιμη για την αντιμετώπιση της ακμής.
  • Βιταμίνη Ε: Η βιταμίνη Ε έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Προλαμβάνει τα σημάδια της γήρανσης και βοηθά να παραμείνει το δέρμα απαλό και σφριγηλό.
  • Λυκοπένιο: Πρόκειται για ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που προλαμβάνει τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες στο δέρμα (π.χ. λόγω ακμής ή υπεριώδους ακτινοβολίας).
  • Ω-3 λιπαρά: Τα καλά λιπαρά προστατεύουν το δέρμα από φλεγμονές και του χαρίζουν υγιή όψη.
  • Σελήνιο: Το σελήνιο είναι ένα μεταλλικό στοιχείο με αντιοξειδωτική δράση, το οποίο προστατεύει το δέρμα από φλεγμονές και από βλάβες που προκαλεί ο ήλιος, ενώ παράλληλα διατηρεί τα αποθέματα ελαστίνης, της πρωτεΐνης που δίνει στο δέρμα σφριγηλή όψη.
  • Ψευδάργυρος: Ο ψευδάργυρος προωθεί την ανανέωση των δερματικών κυττάρων, προστατεύει τη μεμβράνη των κυττάρων και ελέγχει τη δραστηριότητα των σμηγματογόνων αδένων.
  • Βιταμίνη Β3: Η βιταμίνη Β3 δρα κατά της ακμής, καθώς καταπολεμά τις φλεγμονές και ενισχύει τις άμυνες του δέρματος.
  • Βιταμίνη C: Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη, μεταξύ άλλων, για την καλή λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων, την υγεία των αρθρώσεων και την αντιμετώπιση της δερματικής φλεγμονής. Βοηθά επίσης να μειωθεί το βάθος των ουλών της ακμής, καθώς ενισχύει την παραγωγή κολλαγόνου.

Πηγή: Εφημερίδα “Περί Υγείας”